Överallt

2008-05-28 @ 23:40:43

Idag fyllde pappsen år så vi har varit ute på restaurang och innan dess satt vi vid kanalen i solen. Men god mat var det, och nu har vi suttit här hemma hos honom och ätit upp hans bullar hehe..

Kollade lite på tv som vanligt ikväll, och jag vet inte om man tänker mer på det när man själv är drabbad, men det är verkligen cancer, cancer, cancer vart man än vänder sig. I nyheterna, Grey's Anatomy, Desperate Housewives, Sex and the city osv. På sätt och vis kanske det är bra också, det är ju så många som kan relatera till det.

Om det ändå vore så väl att man kunde hitta ett riktigt botemedel.. snart!!

Kommentarer
Postat av: Joana

Hejsan!

Allt bra med dig?



Ha en trevlig kväll! :)



2008-05-28 @ 23:51:46
URL: http://atletico.blogg.se/
Postat av: rebecca

hej! e vilandras stora syster! vill bara säga att su är en stark människa..kämpa på! och håller med...cancern finns överallt! tycker själv att det e svårt, vår mamma dog ju i cancer! puss

2008-05-29 @ 05:57:31
Postat av: Elisabet

Vill bara att du ska veta hur mycket jag tänker på dig och beundrar din styrka.

En Kram full med värme till dig/Elisabet

2008-05-29 @ 09:01:36
Postat av: vindensmelodi

Håller med dig,,, man ser nog det som man själv är upptagen av. När man är gravid ser man barnvagnar överallt,,,, och har man cancer är det säkert så att man ser och hör om cancer överallt. Men visst är det mycket cancer nu hos människor överlag, det tycker jag med, men det är nog också mycket för att man har levt med det så nära inpå och det finns liksom alltid i huvudet på en.

Ja, man hoppas verkligen att det kommer något revolutionerande medel snart.

Men under tiden måste vi focusera på allt som är gott och ger oss styrka :-)



Ha en bra dag ;-)

2008-05-29 @ 10:59:16
URL: http://vindesmelodi.blogg.se/
Postat av: Madde svarar

Tack för era fina kommentarer, det betyder så mycket! Rebecca, verkligen jättehemskt att höra om eran mamma.. Mina varmaste tankar går till er!

Puss på er alla.

2008-05-29 @ 14:14:36
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag känner igen fenomenet med tvprogrammen som helt plötsligt tar upp grejer som är relevanta för en själv. Jag har haft ett rejält problem med heroin, och när jag påbörjat metadonbehandling och fortfarande har lite kraftiga sug då o då, så börjar helt plötsligt 24 ned att Jach Bauer har blivit heroinist, i Lost så har man Charlie som har tonvis med heroin på ön i de där små statyerna osv. Dvs när jag såg sånt så triggades ju mitt sug och så...jaja.

Troligtvis är det nog bara så att man själv märker av sånt här så mycket bättre när man själv ar drabbad av något. Nu har jag dock kommit så långt att jag inte längre störs av att se heroin på tv., får la vara glad för det! =)



Rock on! Du är starkast

2008-08-13 @ 21:19:18
URL: http://hjarnspoke.blogspot.com
Postat av: Micke

Jag känner igen fenomenet med tvprogrammen som helt plötsligt tar upp grejer som är relevanta för en själv. Jag har haft ett rejält problem med heroin, och när jag påbörjat metadonbehandling och fortfarande har lite kraftiga sug då o då, så börjar helt plötsligt 24 ned att Jach Bauer har blivit heroinist, i Lost så har man Charlie som har tonvis med heroin på ön i de där små statyerna osv. Dvs när jag såg sånt så triggades ju mitt sug och så...jaja.

Troligtvis är det nog bara så att man själv märker av sånt här så mycket bättre när man själv ar drabbad av något. Nu har jag dock kommit så långt att jag inte längre störs av att se heroin på tv., får la vara glad för det! =)



Rock on! Du är starkast

2008-08-13 @ 21:20:31
URL: http://hjarnspoke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0