Grattis på 22-års dagen Madeleineängel

2010-05-07 @ 08:45:08

Grattis min älskade skatt på födelsedagen.
Hoppas du får mycket god mat och tårta i himlen idag.

Solen skiner vackert från himlen idag, precis som
alla andra av dina födelsedagar. I år är det dock inte
lika varmt som det alltid brukar vara just den 7 maj.

Idag åker vi till din grav för att göra fint med ny jord
och du får vackra planteingar på din dag. Vi åker allihop,
Christine, Johan, pappa och jag. Sedan äter vi födelsedags
lunch och firar dig tillsammans.

Det gör så oerhört ont, en dag som denna att du inte finns
här längre och alla saknar dig både släkt och kompisar.
David har dig i sitt hjärta, det vet du.
Du har berört så oerhört många, tusentals människor och
du om någon har gjort en stor gärning på jorden.

Du fick oss att förstå att livet är en gåva, att man ska vara tacksam
för det man har och att vi ska öppna ögonen för de små och
självklara sakerna, som att kunna röra sig fritt, dofta, se och känna.

Du är fortfarande många människors förebild, kommer alltid att vara.
Du får unga människor att få hopp om framtiden, för du vet att,
"If you can dream it you can do it"

Din devis som blivit ett ledord för så många mäniskor. Din blogg
lever, för du har mellan 50-100 läsare per dag. Den 1 april var
772 personer inne här i samband med att vi pratade om din blogg
i Efter Tio på TV4.

Nu går vi alla på "Memory lane" som du skrev och sjöng och minns
dig underbara, glada, musikaliska och vackra Madde, precis som din vackra låt.


Här var du i Cadiz och pluggade Spanska en sommar när du var 18 år.

Puss min älskade sångfågel....Kolibri blev för alltid ditt namn.

Till alla som kände Madde på något sätt; Skriv gärna något som ni kommer
ihåg tillsammans med Madde eller tokiga/roliga/ saker hon sagt eller gjort.

Love You always!
Mamma


Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Grattis Madde på din fördelsedag!

Jag är säker på att du tittar ner och ser hur fint dom gör på din grav idag och är med när du blir firad med tårta. Hoppas att alla dina änglakompisar gör en mysig födelsedag för dig. Jag tror att vi kan höra din änglasång från himmelen och känna glädjen från er i den vackra världen.

Jag är så imponerad av din styrka och kraft och all den glädje du spred här på jorden.

Ha en bra dag och ta väl hand om er tills vi ses igen.

Kram/Elisabet

2010-05-07 @ 10:40:06
Postat av: Morbror-T

Tack Madde - finns med och hos dig - älskar dig!



/ Morbror-T med familj

2010-05-07 @ 11:14:51
Postat av: Vindensmelodi

GRATTIS vackra vackra Madde! Du å jag Madde,,,vi är ju oxar vi ;) minns du hur vi skojade om det,,,tjurskalliga och bäst! :))

Tänker på dig ofta ofta,,,, <3 <3 <3



Kramar i miljoners <3

2010-05-07 @ 14:58:39
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Linna

grattis madde. jag önskar att jag läst om dig innan du blev ängel men jag kikar ofta in här å inspireras av dig. du har fått mig att inse vad som är viktigt i livet. ♥



jag hoppas att vi ses den dagen jag blir en ängel, då ska jag krama dig en massa!



PUSs o kram Linna

2010-05-07 @ 15:06:15
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Helen

Finaste Madde...

Grattis på din dag

Du fattas oss varje dag

kram Helen i Skåne

2010-05-07 @ 21:37:34
Postat av: Nicka

Du Fina Underbara Madde..

Så stark Du var, Jag glömmer det aldrig.

In i det sista !

Din Fina mor skriver & tänker så Vackert Om Dig.

Jag brukar skriva på Christines blogg ibland.

Nu var det ett tag sen.



Hoppas Du hittat Min syster, hon var lika stark som Dig.Även Min ur-Go'a mamma.



Sänder allt gått till Dig, Madde..

Hoppas Din föelsedag blev bra.



Kram../Nicka

2010-05-08 @ 02:42:17
Postat av: Ingalill

Madde, minns så väl hur du, i 7-års åldern var hemma hos A o R på Baggegatan. Du hade nya, fina rutiga byxor, som du var så stolt över och svängde lite extra med benen, samtidigt som du var lite blyg. Claes, som har mkt god hand m barn, beundrade dina byxor och tyckte du var såå fin, det tyckte jag med. Du blev så stolt, och svarade med ett blygt "tack så mycket"m jättegullig var du redan då.

Sen minns jag hur fin du var i Götalundens kyrka, på en skolavslutning, då du gick fram och sjöng, underbart. Du var förresten fin på alla skolavslutningar liksom Christine. Anne är också jättefin och go på alla sätt och vis.

Hoppas att du har det bra i din himmel och får bära fina rutiga byxor även där.

Kramar från Lilli

2010-05-08 @ 09:01:03
Postat av: Kajsa

Grattis några dagar i efterhand!

tänker på dig ofta din lilla cooling ;) hehe

glömmer aldrig våran sång duett!

Hoppas du har det bra!

Kramar.. <3

2010-05-09 @ 20:18:07
Postat av: mari

<3 <3

kände inte madde men vill bara skicka en hälsning ändå. både hon och du verkar så himla starka och får mig alltid att se saker ifrån ett annat perspektiv.

tack för det madde

och maddes mamma

2010-05-10 @ 18:57:07
Postat av: Emma

Grattis lilla gumman på din födelsedag! Även om jag inte kände dig så får du en att tänka till en extra gången! Hoppas du har det bra där uppe och du kanske har kalas ihop med min farfar som också fyller i maj!

En stor kram till maddes nära och kära som kämpar varje dag!

2010-05-10 @ 20:12:17
Postat av: Linn

Grattis i efterskott Madde!

Hoppas du hade en bra födelsedag.

Kommer du ihåg när vi för längesen inte var så vana vid datorn och internet? Du hade skaffat hotmail och det var så coolt så jag ville skaffa jag med och du hjälpte mig med dig, vi gjorde varsin som hette "puff". Jag använder fortfarande den andressen och tänker på dig varje gång jag loggar in :) Många kramar!

2010-05-11 @ 22:16:27
Postat av: Vicky

Grattis fina Madde!

Du fick nog en god smaskig tårta på din födelsedag som du åt med alla andra änglar!



Tänker på er familj!!!

2010-05-11 @ 22:45:59
Postat av: Anonym

du skriver så oerhört vackert, blev rörd till tårar. Grattis till Madde <3<3

2010-05-12 @ 17:59:08
Postat av: Amanda<3

så himla fint skrivet av din mamma madde, hoppas du hade en fin födelsedag ovan oss.. du fattas oss alla! kramar o grattis iefterskott! <3

2010-05-12 @ 22:57:01
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Maddes mamma...



Jag skrev till dig för ganska länge sen på facebook, skrev någonting i stil med att "jag tänker på er fastän jag inte känner er" Jag kunde inte då sätta mig in i den sorg och smärta som du och maddes familj/nära/kära upplevde...Nu vet jag...Min 10 åriga son gick hastigt bort i sömnen i mars 2010...Ingen förälder ska behöva uppleva något sådant här....



Ville bara skicka en hälsning igen, varför vet jag inte riktigt eg nu när jag tänker efter...Kram från Maria i gbg....

2010-05-25 @ 13:02:07
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: vicky

Grattis fina du!

2010-06-08 @ 19:14:06
Postat av: Li

hej!

jag hittade precis den här bloggen, sitter nu och gråter och vet inte vad jag ska säga.

fick själv diagnosen cancer i februari 2010, 20 år gammal. titta gärna in på min blogg, där jag skriver om mitt liv och min kamp!

2010-06-11 @ 16:05:40
URL: http://fightingcancer.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag har tittat in i den här bloggen allt för många gånger utan att kommentera. Jag följde även bloggen när Madde fanns på jorden och jag inspireras än idag över hur stark hon är. Hennes blogg har påverkat så oerhört många och jag kommer nog alltid minnas hur jag satt här och läste hennes blogg varje dag, följde hennes kamp och önskade att hon skulle bli frisk. Hon har det säkert bra där hon är nu och som så många andra säger, hon gjorde ett stort intryck här på jorden !

2010-06-27 @ 20:05:06
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag beundrar dig, du är verkligen en helt underbar mamma, Jag vet att hon ser dig från himlen och är stolt! Hon lever vidare, genom oss alla. Hur många får det, egentligen? Hennes död betydde någonting, betyder något, så många dör utan att ha gjort en förändring i världen men Maddes styrka påverkade och påverkar många, inklusive mig! Önskar er familj all lycka och kärlek för det är ni verkligen värda!



KRAM!

2010-07-10 @ 02:30:51
Postat av: Lin

Jag går in här ofta, när jag behöver lite peppning. Jag kände inte madde, men hennes styrka hjälper mig att fortsätta varje dag.

Jag tänkte bara fråga vad som hänt med davids blogg? brukade hoppa in där ibland o läsa, men nu går det inte...? :(

2010-09-02 @ 21:30:04
Postat av: Alexandra

Underbara Madde, inatt har det gått två år. Mellan den 2a och den 11e September var jag i Malaga, dit du just skulle ha anlänt för tre år sedan, där du kanske fortfarande hade bott idag, om det inte vore för den jävla idioten. Jag tänkte på dig varje dag där nere. Det är så sorgligt och så orättvist.



När jag hittade hit var du redan borta, men jag har läst allt du skrev och det är ofattbart att en du som var så full av glädje och livsvilja inte fick stanna kvar.



Vila i frid <3

2010-09-14 @ 19:27:49
URL: http://julialex.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kände inte Madelene, och jag har aldrig tidigare varit här inne - men mina tårar rinner nu när jag är här. Jag förstår att ni är så stolta över denna fantastiska unga tjej! Livet är inte rättvist.



Vila i frid, Madelene!!

2011-02-07 @ 12:45:26
URL: http://beautifuljourney.se
Postat av: "Bert"

Du hade en glädje och humor som var utom denna jord och den spred du till dina närmaste.

Jag minns våra flera timmar långa promenader där vi brukade skoja om allt mellan himmel och jord. Alltid var vi glada.
Vid ett specifikt tillfälle, på en av de första av dessa måååånga och låååånga promenader, så slocknade en lampa i en lyktstolpe och vi blev oerhörd skrämda. Detta fortsatte hända oss så ofta att vi till slut blev förvånade om inte någon lampa slocknade under vår promenad.
Vi brukade ju promenera runt i minst 3-4 timmar varje gång (oavsett väderlek) så det var inte konstigt att några lampor slocknade här och var, men vi ville helst tro att vi hade en "vän". :)

Jag är glad över att ha fått möjligheten att vara din vän min tyskfinska Madde!

Jag kände att jag behövde skriva av mig för att jag fortfarande tänker på dig ibland och jag vill skicka en hälsning till dig:

Jag är säker på att våra vägar kommer att korsas igen och då får du påminna mig om varför du kallade mig just "Bert", för det minns jag inte längre.

Förevigt din vän / "Bert"

2012-10-03 @ 20:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0