The show must go on...

2008-10-07 @ 01:32:18

...som jag skriver i min egen blogg och som Madde
hade valt att skriva från sin himmel....

Jag vill att Maddes sida ska få LEVA, därför skriver jag.
Jag vill även visa tacksamhet till alla som sänder
sina underbara hälsningar och otroliga berättelser,
om sorg över anhöriga som gått bort i cancer och som kämpar
mot denna hemska sjukdom!

Jag vill även sända en tanke till Maddes vänner som har det svårt,
som känner en overklighet i det som hänt.
Var inte rädda.... en minnessgudstjänst gör att man kan gå vidare.
Den 17 oktober kl. 13,00 i Götalundens kyrka ska vi ha en fin
stund för Madeleine.

Det finns en oerhörd kraft i bloggvärldens TRÖST för
alla dom människor som lever i sorg och vardagens kämpande
med små barn, ungdomar och föräldrar som har diagnosen cancer.

Jag har funnit en oerhört tröst i alla era hälsningar och
era egna berättelser om livet i "bubblan" men även alla de
otaliga som är Maddes vänner och bekanta som skickar hälsningar,
ringer och berättar vad de gjort tillsammans.

Alla är så oerhört fina och jag ser bara ljus och kärlek!

Jag vet att Madde sitter på min axel och ler för hon vill inget annat
än att förmedla att hon har det bra och är lycklig i sin nya tillvaro.
Vi kan inte se det man jag kan känna det i ben och märg!

Madeleine hade roligt och var lycklig så länge hon var frisk.
Hon hann göra många saker tillsammans med familjen,
underbara pojkvännen David och vännerna.
19 år av hennes liv var ett bra liv!

Hon hann ta studenten innan hon visste och hon var lycklig
över att få börja sitt vuxna liv.

Till Maddes vänner vill jag säga;
Tänk på alla de roliga stunder ni haft i ungdomens glädje,
glam och stoj. Musiklivet, festerna, utelivet och efterfesterna.
Det hör ungdomen till!
Jag vet inte ens en tiondel och det ska jag inte veta heller!

Jag vill i min blogg ta fram den lyckliga Madde som gjorde
alla dessa underbara saker man ska göra när man är ung,
när man har framtiden för sig.

Hon hade goda vänner och en kärleksfull familj, det vill jag
förmedla för den som vill läsa på http://levaidag.blogg.se/
eller läs hos henns förlovade David som hon älskade mest av
allt på hela jorden,
 http://therealcolombo.blogg.se/

Hittills har Maddes insamling inbringat 71.445 Kr!
Fortsätt att skicka 20KR via sms via 
 http://www.barncancerfonden.se/1452
så har vi snart hunnit till målet 100.000Kr
Tillsammans kan vi rädda liv!

Varma hälsningar från Maddes mamma Anne

En lycklig Madeleine på studenten 2007....med "ont i magen"

Kommentarer
Postat av: Surya

Jag sander all min karlek och varme till er!!!



Madde - jag saknar dina ord!!!



Anne - tack for att du uppratthaller bloggen! Och tack for din stryka. Det finns inga ord for vilken fin familj Madde har!!! jag ar sa imponerad och inspirerad!



Manga manga kramar

2008-10-07 @ 02:22:00
Postat av: Pia

Hej du lilla mamma!

Det var min yngsta dotter som visade mej Maddes blogg. Jag läste och grät. Men samtidigt får man känslan av så otroligt mycket kärlek. Att Madeleine finns vid er sida är jag fullständigt övertygad om, jag tror att hon hela tiden har ett öga som vakar över er för att se vad som händer o sker. Samtidigt ger hon er styrka och kraft att gå vidare. Det är svårt att sätta sig in i er situation, men samtidigt skall ni veta att era bloggar påverkar människor något enormt. Man känner tacksamhet och framförallt ett helt hav av kärlek. Tänker på er.

Massa kramar Carina

2008-10-07 @ 08:16:50
Postat av: Elisabet Roslund

Jag kan också känna all den glädje våra barn har fått uppleva, en trygghet, en kärleksfull familj och många vänner. Jag ser din glada Madde i studentmössa, jag ser min Mattias i sin mössa och samtidigt vet jag att "det onda" fanns redan i deras kropp utan att vi visste om det. Jag vill minnas allt fint vi har haft tillsammans med vår Mattias och jag kommer alltid att minnas alla fina inlägg Madde har skrivit. Jag kommer alltid att ha Madde med mig, precis som jag har min egen son. Våra barn kommer alltid att sitta på vår axel och vara med i allt vad vi gör. Vi ska vara starka för varandra och vad livet har att erbjuda. Efter livet på jorden........ ja det vet vi ingenting om, mem det vet våra barn.

En innerligt Varm mammatillmamma Kram/Elisabet

2008-10-07 @ 08:32:10
Postat av: Linda

Usch har suttit här och läst även på Maddes Pojkväns sida.. Man kan inte göra annat än att gråta, tårarna bara rinner... =(

Massor med tröstkramar**

2008-10-07 @ 11:58:16
URL: http://enzoochharry.blogg.se/
Postat av: Dockmamman

Kramar från mig

2008-10-07 @ 12:59:11
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/
Postat av: Lena

En innerligt varm kram till dig och alla de dina!

Styrka, en kraftbesitter du som förmedlas så innerligt i dina handlingar kära Du.



Med värme/Lena

2008-10-07 @ 19:54:19
URL: http://lenjangel.webblogg.se/
Postat av: Kajsa

Fina Madde =)

2008-10-07 @ 23:43:35
Postat av: Madelen

Hejsan. Har läst er/Madeleines blogg ett tag och har vid ett flertal gånger suttit med tårarna i ögonen och gråtit för er. Tycker det är så hemskt och jag kan inget annat än att beklaga sorgen. Tänker på er!!



Madelen

2008-10-08 @ 09:02:53
URL: http://www.metrobloggen.se/Madelen
Postat av: vindensmelodi

Ja, den texten som Freddie Mercery skrev är underbar,,,och mycket tänkvärd,,,en vacker text som samtidigt griper tag om hjärtat.

Men Maddeandan lever kvar, och Madde ler ifrån sin värld :-) Var så säker,,,hon strålar, ler och är lycklig,,,, ett år här hos oss är en sekund för henne. Snart möts alla igen - i lycka!



Kram

2008-10-08 @ 10:23:24
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej!

Jag har startat en insamling till ära för alla, blev inspirerad av Madde och en vecka efter att jag hörde om Madde blev en närstående till min bästa kompis diagnostiserad med cancer. Jag kände att jag måste göra något..<3

Så tack för att ni har delat med er av alla vackra tankar som gett mig inspiration<3

MVH Camilla

Postat av: Vanadesse.

Blir så glad när jag ser allas storhet när de skänker pengar. Vi har tillsammans tagit ännu ett steg närmre att besegra idioten.



Din vackra dotter har inspirerat så många och inspirerar mig varje dag. Ni bör vara stolta över vad hon åstadkommit och det vet jag att ni är. Även Madde ska vara oerhört stolt över sig själv, var hon än ler mot oss ifrån.

2008-10-08 @ 21:54:35
URL: http://designingeverydaylife.blogg.se/
Postat av: Moa

Vilken vacker student!

2008-10-09 @ 19:44:37
Postat av: Therese

Stor kram till dej!

2008-10-09 @ 20:52:09
Postat av: Nicole

Jag märkte verkligen här i måndags, på mammas begravning, att begravningen gör skillnad. Alla försökte säga det till mig men jag lyssnade inte. Men det hjälper faktiskt. Man får ett rättvist farväl....

2008-10-09 @ 22:34:26
URL: http://niicooleee.blogg.se/
Postat av: Helen

Anne, du är fin du,en fin mamma och kvinna...



Till alla Maddes vänner vill jag skriva,



va inte rädda, och va inte rädda för att prata med varandra och med Maddes familj.

Det är inte alltid lätt att möta döden och ha den så nära inpå sig som ni har nu, men va inte rädd,

Tänk så här tjejer och killar, vilken ära ni har som fick lära känna henne, att just NI fick uppleva henne och vilken upplevelse det var

och till dig Madde vill jag säga, hjälp dina vänner med att skicka lite tecken på att du är med dem alla, och vilken ära du hade som fick uppleva dina vänner.

Se med glädje på allt kul ni hade tillsammans och ta med henne genom livet... det hade hon velat.

Gå till minnesstunden, samla er alla och gå dit det tror jag inte ni kommer att ångra, det kommer bli en vacker dag...

Och sist vill jag skriva till er MAN FÅR GRÅTA, det är en Styrka i det, då är man stark!



Jag tänker på er alla

kramar genom rymden

Helen







gå till Maddes fina minnesstund

2008-10-10 @ 12:39:38
Postat av: Camilla

Nu har jag även bidragit till barncancerfonden...hoppas att ännu mer läsare gör det! Kramar.

2008-10-10 @ 14:30:53
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: jennie

verkade vara en underbar tjej med riktig livsglädje. läst hennes blogg ett tag nu, gråter lika mycket varje gång, kramar till er.

2008-10-10 @ 19:55:50
Postat av: LM

Jag har hela veckan sett fram emot fredagkväll och Idol2008, men så tipsade min dotter mig om denna blogg och Idol kändes helt plötsligt så oviktigt. Tårar och skratt om vartannat efter att ha läst hela Maddes blogg, vilken tjej!



Jag önskar jag hade vetat om denna blogg tidigare och fått krama henne tidigare, men jag är övertygad om att hon ser oss från sin himmel, och framför allt, hon har det bättre nu.



Kram till dig Anne, D och alla andra anhöriga.

2008-10-10 @ 22:12:51
Postat av: SH

Hej Anne, jag vet inte vad jag ska säja, mer än att jag fått mig en riktig tankeställare om vad man bör prioritera i livet. Äpplet faller inte långt från trädet, det är därför Madde var en sån fin tjej. Hoppas du får ork att ta dig igenom den tid som följer, jag tänker på dig!



PS. Jag hittade ingen svensk supportadress när jag kontaktade Kodak så det fick bli på engelska, men jag tror jag gjorde mig förstådd när jag tipsade om Maddes fond hos Barncancerfonden....



2008-10-10 @ 23:15:56
Postat av: Lovisa

Du berör så grymt mycket :) Jag vet hur det är bära på en tyng sorg genom att jag mist min älskade mamma. Det gäller att ta en dag i taget =) Allt för något gott med sig tro de eller ej =) Kramar!

2008-10-11 @ 22:46:50
URL: http://prinssesansglamour.blogg.se/
Postat av: $

Ger all min kärlek till er.

Har själv förlorat både min pappa och syster i cancer.

Saknaden kommer ju aldrig försvinna men det gäller att inte ge upp, utan vara stark. Att leva och vara lycklig för dom/den som har gått bort.



Kram

2008-10-13 @ 11:11:21
URL: http://cityspeeds.blogg.se/
Postat av: BuLL3n

Vila i fred Madde du finns alltid i våra tankar <3

2008-10-14 @ 22:41:58
URL: http://sarinas.blogg.se/
Postat av: BuLL3n

Vila i fred Madde du finns alltid i våra tankar <3

2008-10-14 @ 22:42:15
URL: http://sarinas.blogg.se/
Postat av: Gabriella.

Madde finss i våra tankar. Ta hand om er. Många kramar / Gabriella

2008-10-15 @ 21:47:13
URL: http://gabriella-y.blogspot.com
Postat av: Anonym

Madde finns i mina tankar, vilken fin människa hon var. Kämpa på vidare. Kramar

2008-10-16 @ 13:02:08
Postat av: Jessica Karlsson

Den 10 e September i år förlorade jag min bästa vän Rebecca i cancer.Hon blev 24 år gammal och hon hade kämpat i 1 år. Att läsa Maddes blogg påminde så mkt Rebeccas kamp och det gör mig ont att inte heller hon vann kampen. Men vi får hoppas att Rebecca & Madde har mött varandra i himlen och att de sjunger tillsammans. Min Rebecca älskade att sjunga och sjöng som en ängel. Mina tankar finns hos Er. Hos alla Er som älskade och förlorade.

2008-10-16 @ 16:27:14
URL: http://jezzyjez.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

en stor tanke tid er idag. tackar før attjag fått ta del av allt det hær. Tænker mycket oftare på hur mycket man ska uppskatta allt. Många kramar tillhela familjen och slækten. Ni år otroligt starka som delar med er av allt!

2008-10-17 @ 15:58:59
URL: http://annnalenna.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

en stor tanke tid er idag. tackar før attjag fått ta del av allt det hær. Tænker mycket oftare på hur mycket man ska uppskatta allt. Många kramar tillhela familjen och slækten. Ni år otroligt starka som delar med er av allt!

2008-10-17 @ 16:00:11
URL: http://annnalenna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejdå fina Madde..



För den här gången..

2008-10-17 @ 22:14:05
Postat av: Elisabeth

Din lilla Madde har satt så djupa vackra spår i så många av oss - så hon kommer leva vidare i våra minnen, en liten plats i våra hjärtan har hon ockuperat - för alltid!

Tänkt på er hela dagen idag!

2008-10-17 @ 23:24:04
Postat av: Elin Anna

Man känner en sån styrka i henne när man läser. Det får en att tänka på att man ska uppskatta allt mycket mer.



Hoppas du har det bra i himlen.



2008-10-19 @ 23:56:31
Postat av: Helen

Själar skiljs aldrig åt...

2008-10-20 @ 20:55:59
Postat av: Lisa

Hej!



Jag har precis suttit och läst genom hela Maddes blogg. Jag kunde inte slita mig. Jag är så imponerad av hennes styrka! Vilken tjej! Och så kärleksfull.. Även fast jag inte kände henne och inte visste vem hon var förrän idag(blev tipsad om hennes blogg av veckorevyn)så har hon satt väldigt djupa spår hos mig.

Från och med nu ska jag lära mig att uppskatta dom små sakerna i livet... TACK MADDE!



många kramar till din familj och dina vänner!

/ Lisa

2008-10-20 @ 21:00:43
URL: http://llisaaa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag är så glad att pengarna rullar in till fonden,

hoppas vi når 100.000! Ett bra mål tycker jag!





Jag tänkte passa på att berätta att på http://item.blogg.se kan du köpa ett sött hjärta eller en snygg unisex rektangel med din älsklings namn ingraverat! Priset är billigt och leveransen snabb!

kolla in du också, en unik gåva till någon du håller kär!



kram Johanna

2008-10-21 @ 10:23:06
URL: http://item.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Jag vill beklaga sorgen. Ingenting jag säger kan bli bättre, men jag slänger in en styrkekram! DU är så himla stark! DU kämpar på! DU är en toppenmamma till en ängel som gick bort. Kram på dig! <3

2008-10-21 @ 12:05:41
URL: http://johannavk.blogg.se/
Postat av: eliin 15

hejhej, verkligen vakert skrivet av dig.. beundrar dig,, btw, herregud vad vacker madde var ! hon hade verkligen livsglädjen och glimten i ögat,, det går att dömma redan från kortet,, ha det bra och glöm som sagt inte alla vi som har följt madde utan att känna henne ,, kram

2008-10-21 @ 17:29:23
Postat av: Virginia

Hej jag ville bara säga att du verkar vara en väldigt stark och posetiv mamma, med förståelse för din dotter, och vad som är bäst för henne. Fortsätt vara stolt över henne, det ska du vara. Efter det hon skrivit på den här bloggen så verkar hon vara en jättehärlig tjej som ser posetivt på livet, en riktig förebild som folk i alla åldrar borde ta efter! Jag beundrar hennes styrka och välsignar henne där hon nu är, uppe i himlen. Jag beklagar innerligt förlusten,fortsätt vara stark och sköt om dig. Många kramar

2008-10-22 @ 01:08:20
Postat av: Helena

R.i.p Madde :( Hemskt när man ska drabbas vid så ung ålder också. Har bidragit med pengar till cancerfonden. Ta hand om er!

2008-10-22 @ 15:10:31
URL: http://lenyiah.blogg.se/
Postat av: Mira

Hej, jag förstår verkligen sorgen. just nu ligger min mamma på sjukhuset, under sommaren fick hon Leukemi. Det känns jobbig, och så fel... <3

2008-10-22 @ 17:24:49
URL: http://mondaytosunday.devote.se
Postat av: Anonym

Det går inte en dag som jag inte påminns av dig, din kamp, din utstrålning och allt du gav oss bara genom din blogg. Dina ord lever vidare i alla våra hjärtan och tillsammans ska vi alla en vacker dag lyckas att hitta ett botemedel på den där jävla idioten.



Hoppas du har de bra där du är nu Madde, att du mår bra är lycklig och känner dig saknad och älskad!



Madde lever vidare inom oss alla!

2008-10-23 @ 08:20:20
Postat av: Anonym

Jag beklagar verkligen. Det var en stark tjej och jag fattar inte att hon kunnat skriva som hon gjort, så himla starkt av henne att tänka som hon gjorde. Och va fint av dig att forsätta skriva och samla in pengar. Borde finnas fler som dig ..

2008-10-25 @ 16:05:00
Postat av: Tyskungen

Gud va fint. Fantasiskt initiativ av dig.



Min kusin dog av blodcancer när han bara var 15 år gammal. Såna som dig blöder mitt hjärta för. Du kan läsa om Tomas här:



http://beiersdorfbloggen.blogspot.com/2008/10/under-en-filt-hos-en-pojke-som-vill.html



Loveshower!



/Klaus

2008-10-28 @ 01:26:48
URL: http://beiersdorfbloggen.blogspot.com
Postat av: vindensmelodi

Kikar in här ofta madde och tänker på dig,,,och saknar dig.



Vill bara kika in och se till dig lite ;-) Hoppas att du ser till mig lite också,,,, tänkte på dig i morse, då jag såg en fågel sitta på fönsterbläcket i badrummet och knacka med näbben,,,,

Jag log lite och tänkte på dig,,,kanske vill du hälsa på mig lite :-)



Du fattas mig.



2008-10-28 @ 14:16:32
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Jonna

beklagar =(

2008-10-28 @ 14:46:50
URL: http://jonnadyrmans.blogg.se/
Postat av: raquel

Har precis skänkt pengar och skrivit ett blogginlägg om Madeleine och hoppas att mer pengar rasslar in nu. rip

2008-10-28 @ 15:20:22
URL: http://raquel.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag bara ryser. Det är så oerhört vackert att alla blir så engagerade och allt känns så nära trots att jag endast besökt Maddes blogg ett fåtal gånger. Jag finner inga ord.

2008-10-30 @ 18:30:38
URL: http://scherling.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag bara ryser. Det är så oerhört vackert att alla blir så engagerade och allt känns så nära trots att jag endast besökt Maddes blogg ett fåtal gånger. Jag finner inga ord.

2008-10-30 @ 18:31:18
URL: http://scherling.blogg.se/
Postat av: clara

Jag känner verkligen med er! Jag förstår nog inte hur det känns då jag inte känner någon som gått bort i cancer elr liknande. Men hon gjorde något bra, hon kämpade och fortsatte tänka positivt! Det är en äkta vinnare! Hon är med er varje dag nu och sprider glädje, det är jag säker på! Hon hade nog inte velat att ni hade sörjt när ni tänker på henne. det hade inte jag iallafall. Utan tänk på Madde med glädje! För hon VAR glädjen själv! // En trogen bloggläsare! <3

2008-10-30 @ 21:04:00
URL: http://clarasplace.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hur skall jag börja? Jag har aldrig träffat Madde. Men har läst igenom halva hennes blogg, och detta berör mig djupt. Jag känner nu hur en tår rullar nerför min kind. Som jag har förstått det hela så drar jag slutsatsen att Madde var en mycket stark person. Hennes blogg innehöll ord där hon peppade sig själv och det för mig är riktigt viktigt. Jag har en vän som kämpar med Cancer, så på ett hörn kan jag förstå hur det känns. Att Madde kämpade var inga tvivel om, jag har läst Annes och hennes pojkväns blogg. Så vackert! Jag önskar er verkligen all lycka ni kan få! Sköt om er <3 / Angelica

2008-11-02 @ 20:32:45
Postat av: Ceccile

~ Vila i Frid vackra Madeleine ~



Sänder massor med kramar till din familj, David samt vänner <3

2008-11-03 @ 11:56:58
Postat av: Mia

Även om det har gått 1,5 månad, så kan jag inte låta bli att fortfarande besöka din underbara blogg Madde. Blir lika påmind om livets öden när jag inser att det blir inte fler kloka och hoppfulla inlägg ifrån dig. Men hoppet är det sista som överger. Jag hoppas att du någongång får en laptop och mobiltbredband och sänder en hälsning ifrån himlen, så vi vet att du har det bra. jag HOPPAS.



Saknar dina kloka ord, fin fina Madde.

2008-11-03 @ 23:59:08
URL: http://miamariah.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag ryser i hela kroppen.Eran Madde är i liv och fortsätter vara det i era minnen och era hjärtan, nu och föralltid!



En fin dikt som min mamma ville påminna oss barn om, när hon slutligen gick bort i cancer



Do not stand at my grave and weep,

I am not there, I do not sleep.



I am in a thousand winds that blow

I am the softly falling snow

I am the gentel showers of rain

I am the fields of ripening grain



I am in the morning hush

I am in the graceful rush

Of beautiful birds in circling flight

I am the starshine of the night



I am the flowers that bloom

I am in a quiet room

I am in the birds that sing

I am in each lovely thing.



Do not stand at my grave and cry

I am not here. I do not die



De dör aldrig.De är föralltid med oss.



Stora kramar Sara




2008-11-04 @ 00:21:17
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Anonym

*I am not there, ska det stå

2008-11-04 @ 00:23:53
Postat av: Caroline

Kanske borde jag inte ha gått in och läst här. Studenten 2007, precis som jag. Cancer precis som jag. Med den skilnaden att jag fortfarande lever. Nej detta var för tungt. I allafall idag.

2008-11-05 @ 00:47:48
URL: http://diagnosc.blogg.se/
Postat av: Elena

Det är så sorligt att nåt sånt här kan hända. Hon verkar ha varit en underbar människa! Hennes tankesätt är så himla fantastiskt. Fler borde tänka så! Ta hand om varandra. KRAM!

2008-11-06 @ 13:17:33
URL: http://ellisono.blogg.se/
Postat av: THN

Varma hälsningar till dej i himlen. Tjejen som valde att "gilla läget" och ta en dag i taget! Se you in heaven!

2008-11-06 @ 19:46:25
Postat av: Karin

Stor kram till dig. Jättefint skrivet.



Ta gärna en titt på min blogg.

2008-11-07 @ 10:46:06
URL: http://caipirinhacupcakes.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej madde

ville bara skriva några rader till dig,jag hoppas att du har det bra där du är och att du gör dig påmind till din mamma och David lite då och då.



Du fattas livet, du kan väl stå och ta emot oss när det är vår tur att komma där du är.



kram till dig Madde från Helen

2008-11-07 @ 20:35:17
Postat av: Jenny

Madde!

Jag kände dig inte, men ändå fattas du mig.

Hoppas att du flyger omkring, fri som en fågel, lycklig och stark.

Jag vet att du gör det.

2008-11-08 @ 21:55:48
Postat av: Mimmi

Jag avundas dig och din positiva inställning till allt Madde. Jag önskar att jag kunde tänka exakt likadant. Du har fått mig att tänka. Alla borde tänka som du.

Jag är helt säker på att du har det superb där du är nu. Hälsa alla där uppe från mig!



Jag önskar både dig och dina nära ljus och lycka.

2008-11-27 @ 22:06:13
URL: http://lifeofmimmi.blogg.se/
Postat av: Frida

Mitt hjärta... :(

Vet inte vad jag ska skriva.

MASSA KRAMAR TILL ER.

Och Madde.

Kan snart inte hålla tillbaka tårarna.

2009-04-15 @ 15:54:51
URL: http://jewell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0