I am the flowers that bloom

2008-11-09 @ 21:36:21

Denna vackra dikt finns bland Maddes kommentarer
som Sara har skickat...så vacker, så fin.
Tack Sara.



Do not stand at my grave and weep,
I am not there, I do not sleep.

I am in a thousand winds that blow
I am the softly falling snow
I am the gentel showers of rain
I am the fields of ripening grain

I am in the morning hush
I am in the graceful rush
Of beautiful birds in circling flight
I am the starshine of the night

I am the flowers that bloom
I am in a quiet room
I am in the birds that sing
I am in each lovely thing.

Do not stand at my grave and cry
I am not here. I do not die



Madde på fest med kompisarna hos Kalle //underbar bild  :))

Kommentarer
Postat av: H

Rolig bild =) Mkt fin dikt, och rätt tankesätt! Stor kram till er.

2008-11-09 @ 22:42:53
Postat av: Martina

Härlig bild. Den skapar en bild av Madde som otrolig glad, rolig och busig.



Dikten är underbar. Alldeles rikigt.

2008-11-09 @ 23:27:06
URL: http://marcl.blogg.se/
Postat av: Vida

Vilken vacker dikt och så sann.



Postat av: Caroline.

Fina Madde, du fortsätter att inspirera, lika så din mor och David. Jag vet att du är lika stolt över dom som dom är över dig. Fortsätt sprida ditt leende däruppe så som du gjorde här nere. :)

2008-11-10 @ 19:37:45
Postat av: Anonym

Mary Elizabeth Fryes absolut bästa dikt. Hon måste ha haft Madde i sina tankar...

Hon finns där, överallt och hela tiden!

2008-11-10 @ 22:00:46
Postat av: Anonym

Mary Elizabeth Fryes absolut bästa dikt. Hon måste ha haft Madde i sina tankar...

Hon finns där, överallt och hela tiden!

2008-11-10 @ 22:02:25
Postat av: Anonym

Mary Elizabeth Fryes absolut bästa dikt. Hon måste ha haft Madde i sina tankar...

Hon finns där, överallt och hela tiden!

2008-11-10 @ 22:03:59
Postat av: peter pc carlsson

jag tror att det är tionde gången som jag går in och läser samma text. Den är fantastisk. Det känns som den Madde jag aldrig lärde känna.



PC

2008-11-11 @ 00:29:19
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag har läst maddes blogg från början till slut. Jag beklagar så otroligt mycket allt som hänt henne, och er - hennes familj och vänner. Dikten är jättefin, den känns fantastiskt sann.

2008-11-12 @ 12:19:44
Postat av: vindensmelodi

Åhhh,,, så vacker :-) Underbart,,,Madde glänser, och sprider sin anda överallt - i hela cyberrymden :-)



2008-11-14 @ 20:43:22
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Anonym

~ ♥ ~

She did not only see the light in the end of the tunnel..she became one for others..

~ ♥ ~

2008-11-16 @ 12:35:15
Postat av: johanna

använder du dig utav bloggkoll?

2008-11-16 @ 13:40:05
URL: http://joooo0.blogg.se/
Postat av: Em

En låt som får mig att tänka på Madde är "Candle in the wind" - elton john..särskilt raderna "Your foot steps will always fall here along Englands greenest hills, your candle burned out long before your legend ever will", så sant..förutom England..

2008-11-16 @ 17:26:10
Postat av: Pralinen

Hua vad sorligt, en otroligt vacker tjej som hade hela livet framför sig....

Mina tankar går till föräldrarna, syskon, släkt och vänner, mycket sorligt, men Gud ger och tar och Madde har det nog bra där hon är.



Kram Pralinen

2008-11-16 @ 18:45:36
Postat av: Caroline

Tänker fortfarande på Madde. Läste hennes blogg varje dag och hoppades att hon skulle bli frisk. Fick en chock dagen jag förstod att hon var borta och gick runt och tänkte på det hela veckan.. Men alla ska vi en dag flyga iväg, bara en fråga om var, när och hur.



Hoppas du har det bra Madde! Mina tankar finns fortfarande hos dig! <3

2008-11-17 @ 17:45:03
Postat av: Camilla

Oerhört vacker dikt!

2008-11-18 @ 14:29:07
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: milla

Hejsan!

Mitt namn är Camilla och jag sitter nu med gråten i halsen. Har under tre dagar nu läst Maddes blogg från början till slut och herregud vad hon inspirerat mig. Jag tänker så otroligt mycket mer positivt med alla hennes tips som jag verkligen tagit till mig. Kommer det ut en bok så kommer jag köpa den direkt och jag skänker redan innan pengar till cancerfonden efter att tre släktingar i rad drabbats utav cancer varav två av dem nu avlidit. Vilken fantastiskt människa Madde verkar ha vart. Önskar jag skulle haft möjligheten att informera henne om att hon faktiskt på riktigt förändrat mitt liv. Har suttit och läst högt ur hennes blogg för min dotter som troget lyssnat. Har tipsat vänner om Maddes tips om att ha ett armband runt armen som man flyttar över till en annan när en negativ tanke slår en. Det funkar verkligen jättebra.. herregud jag vet inte vad jag ska skriva.. men jag tror ni uppskattar att man skriver. Lägg gärna upp på bloggen när/om en bok släpps så man kan tipsa alla man känner om att köpa denna. Jag beklagar eran sorg och önskar ett så bra liv som möjligt utan denna fantastiska människa. Många varma kramar/milla

2008-11-18 @ 19:49:59
Postat av: Mischka

jag kan endast uttrycka mig genom att skriva mina känslor i ord.. så om de är ngt jag älskar är det dikter som denna, de talar!

2008-11-18 @ 20:00:42
URL: http://miischka.blogg.se/
Postat av: julia

Vilken underbar dikt, kan inte beskriva vad ja känner, för den e så grymt bra och gripande!

2008-11-19 @ 01:32:34
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Hanna

Har precis läst i genom hela bloggen, kom tårar lär jag säga!



En tjej som ser hur frisk ut som helts, men inte är det!



Jag beklagar värkligen, låter underbart att ni fick ihopa så mycket pengar!

2008-11-20 @ 18:27:27
URL: http://hcmo.blogg.se/
Postat av: Åsa Furtemark

Tänker på dig, vilken otrolig dotter du hade. Så starka Ni var tillsammans. Kram/Åsa

2008-12-05 @ 18:11:08
Postat av: misseast

Ha en bra dag :)

2008-12-07 @ 14:34:33
URL: http://miisseast.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud vilken fin dikt :)

2009-03-04 @ 20:56:32
URL: http://emmamagnusdotter.blogg.se/
Postat av: Lona

härlig bild :)

2009-04-04 @ 09:43:40
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Sara

jag älskar den verkligen.



jag ryser varje gång jag läser den... jag blir så glad av att veta att mamma alltid kommer finnas inom mig och i allt vackert. Föralltid. Kram Sara

2010-04-07 @ 16:28:22
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0