Detta blir Maddes minnessida som ska leva.

2008-11-09 @ 20:51:13

Det har gått snart 2 månader sedan min ängel flög iväg,
och det känns så oerhört smärtsamt varje dag som går.
Det blir inte bättre..snarare värre!

Begravningen var så oerhört vacker, sorglig men ändå
fylld med sång och musik, precis som hon ville ha det.

Tack  Lisa, Larisa, Magnus, Arvid, Caroline,
Anna, "Tjolle" och Jill för era vackra uppträdanden!

Tack till Peter Blixt, (på begravningsbyrån)prästen Yvonne J 
och kantor Torgny S för att ni gjorde allt runtomkring så fint och vackert.

Tack Carro och Timo som orkade hålla så fina tal i den svåra stunden.
Tack Sofia för det känslosamma, fina, roliga, underbara bildspelet.
Tack till alla som skänkte blommor till båren.
Tack även för alla gåvor till barncancerfonden.

Bifogar länken till min sida där jag skrivit mer utförligt om begravningen.

 http://levaidag.blogg.se/2008/october/min-angels-sista-fest.html#comment

Ett litet urval ur blomsterhavet.

Fantastisk installation från tjejkompisarna.

Urnsättningen gjorde vi dagen före allahelgonahelgen,
och det är en vacker plats på Götalundens kyrkogård
för oss alla att kunna gå till,
tända ljus och lägga utsmyckningar på.

Vackert roshjärta från David

Vår bukett till Madde, ur gitarren växer toner av vackra blommor

Maddes blogg ska bli en bok.
Hennes kusin Paulina har startat ett UF-företag i skolan.
Under kommande år ska hon återskapa denna blogg
till en peppbok som vår ängel i sina svåraste stunder
skapat i detta nya tidens forum.


 Madeleine i juni 2008 hos David.

barncancerfondens insamling "den jävla idioten"
har det samlats in pengar så det står härliga till.
En tävling var utlyst om vem som vinner en X-BOX 360.

Tack vare tävlingen och alla pengar som kommit in
får avd.70 på Sahlgrenska denna X-BOX till alla
patienter som genomgår cellgiftsbehandlingar.
Många är ungdomar så det passar bra.
Där fick även Madde sina behandlingar 6 gånger om.

Hittills har insamlingen kommit upp i 91.800Kr!!
YES vad många det kommer att hjälpa!
Målet till 100.000 är snart nått och det är fantastiskt!

Klicka på bilden nedan så kommer du direkt till insamlingen.

Vinnare, Xbox360, Madde, www.enbart.blogg.se barncancerfonden
Fortsätt skriva kommentarer och hälsningar för Madde är med oss hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilket fin sätt att hedra henne med en bok, låta något gott komma ur det onda. Fågel Fenix flyger ur askan och ut i horisonten..

2008-11-09 @ 21:36:41
URL: http://mesamou.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson

Jag ser fram emot boken. Jag har haft svårt att få fart på insamlingen den senaste tiden, allt svårare. Behöver nå ut i nya nätverk för att få in fler pengar.



Så snart banrcancerfondn kontaktar mig för att sända över vinsten (Xbox 360) så tar jag kontakt.



Kram

2008-11-09 @ 22:06:03
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Så Vackert, så Fint.....det bästa ni kunde göra för att hedra Madde.

Jag tänker så ofta på Madde, beundrar henne för den hon var och alltid kommer att vara.

Kram/Elisabet



Ta hand om er och låt Madde visa er vägen i livet, det kan hon och det gör hon.

2008-11-09 @ 22:27:35
Postat av: Surya

Vilken bra ide med boken! de flesta har nog mkt att lära av madde! mitt hjärta värker för er! vilka underbara blommor!!!

många kramar

2008-11-09 @ 22:49:48
URL: http://www.poppelena.blogspot.com
Postat av: Vida

Så oerhört vackert inlägg och vackra bilder. Glädjs över att det kommer att bli en bok, jag kommer definitivt att köpa den.



Kram

Postat av: H

Underbara blommor! Tänker på er.kram

2008-11-10 @ 16:02:00
Postat av: Vindensmelodi

Åh,,,,jag gråter,,, men det är vackert mellan tårarna. Jag kommer att köpa boken direkt.



Varmaste Kramarna.

2008-11-11 @ 21:34:48
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Melissa

Fantastiskt bra idé med gitarren och blommorna! Riktigt imponerad, så vackert och symboliskt! Och du har så rätt, Madde är fortfarande med er. Bara att kunna läsa hennes blogg är en del av det. Underbart, härligt och närvarande. Sluta aldrig!

2008-11-13 @ 18:56:29
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Hanni

Vad oerhört glad jag blir att Maddes blogg blir till en bok! Den boken vill jag ha i min bokhylla o hennes inspiration vill jag ta del av i mitt liv. Och vilka vackra blommor o fin begravning. Jag är så glad att kunna forts läsa här o i era blogger o följa er, fantastiska människor.

2008-11-13 @ 22:16:36
URL: http://hanni1.blogg.se/
Postat av: Elin

Hur kommer denna bok att bli publicerad? Kommer allmänheten att kunna köpa boken tro? Jag skulle köpt den direkt i så fall. Ibland kan jag läsa Madde blogg när jag inte har något annat för mig. Även om jag läst alla inläggen innan kan jag läsa det om och om igen utan att bli uttråkad av den. Hon verkar har varit en underbar tjej och det är tråkigt att hon var tvungen att lämna denna plats.





Mina tankar går till er och alla andra där ute som har någon i sin närhet som är drabbad av cancer!

2008-11-18 @ 00:04:38
URL: http://elioun.blogg.se/
Postat av: QueenY

Hon var så vacker.. Och man kan verkligen se att hon var älskad, må hon vila i frid.

2008-11-25 @ 01:00:42
URL: http://queenwhy.blogg.se/
Postat av: Dani

Always and forever in my heart.



/ Dani

2008-11-27 @ 23:26:09
URL: http://baradani.blogg.se/?tmp=27030039
Postat av: Minna

Jag letar inspiration till livet!

Förlorade min 17-årige son i leukemi samma dag Madde gick bort.Livet ser så annorlunda ut nu och jag läser mycket om cancer på nätet,om andra som drabbats, hur går folk vidare-det är ju så overkligt/orättvist!

Behöver få inspiration till att hitta livsglädje igen.Jag kommer att följa den här bloggen.

Sköt om dig/er

Kram

2008-12-03 @ 15:28:23
Postat av: kajsa

jag berörs varje gång jag läser den här bloggen!

ni alla är mycket starka

2008-12-10 @ 19:44:45
Postat av: Gunilla

Jag sitter här med mina tårar på kinden...

Jag är själv mamma till en son i himlen. Jag fick idag en kommentar med länkar till både din egen sida och polkvännens sida. Jag har nu suttit och läst lite och hamnade på så vis även här.



Skickar styrkekramar Gunilla

mamma och änglamamma

2009-01-19 @ 17:16:09
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: Christine

Vilken fin begravning hon fick. Hon var lika vacker som en ängel, fast hon var ännu vackrare. R.I.P Madde!! Du kämpade hårt och ville så gärna övervinna hela tumören, men det gick inte till slut.

2009-02-14 @ 00:49:01
URL: http://cloudnonine.blogg.se/
Postat av: malin

VILA I FRID MADDE <3

2009-02-18 @ 16:08:30
Postat av: selma

så ung och så vacker.. det är tragiskt att sånt kan hända en så ung fin kvinna. .

må hon vila i frid, uppe i de blå .. där hon är i säkerhet.

2009-04-15 @ 14:53:13
URL: http://selmasedef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0