Neeeer med er!

2008-05-23 @ 12:12:47

Nu har levervärdena höjts igen.. proverna togs i och för sig igår, så cortisonet har ju kanske inte hunnit ge något resultat än. Men det känns inte så kul eftersom att det är det enda vi går och väntar på, att levervärdena ska ner.

Från och med nu ska vi ta prover varannan dag, så nu sitter nålen i port-a-cathen dygnet runt för första gången på flera månader, väldigt ovant! Försöker ha på mig tröjor/sjalar som täcker så jag slipper se den, man känner sig liksom mindre sjuk då.

Men "porten" är grymt mycket smidigare än CVK:n (Central VenKateter) som jag hade innan. Då var det bara massa slangar som hängde vid halsen på mig och man kände sig som en levande kran. Det var ju också smidigt på sitt sätt så länge det väl funkade - tryck på en knapp och swoosh så var det klart. Ja.. Lite som en öltunna, eller bag in box.

Shit tror ni man hade fått rätt obegränsat med "vänner" då, om jag hade haft vin istället för blod.
Heheh kul tanke i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Nu SKA dina levervärden gå ner! Det är det vi väntar på att få läsa om i bloggen. Ner med en rasande fart när det väl vänder.

Hoppas du har att göra tills dess så att du kan tänka på annat också.

jag tänker på dig och skickar en mängd VÄRME, hoppas att du känner det!

Kram/Elisabet

2008-05-23 @ 14:15:02
Postat av: astoria

Hoppas av hela mitt hjärta att dom ska gå ner!



Min mamma har också en sån där grej under huden så dom ska slippa sticka henne, ser lite läskigt ut men det är för ett bra ändamål om man säger så:)



kram!

2008-05-23 @ 14:53:49
URL: http://astoria.blogg.se/
Postat av: Sophia

Jag älskar din humor i denna allvarliga stund, du fick mig att små skratta. Men skämt åt sidå så hoppas jag att värderna går NER. .. Tänker på dig hela tiden!

2008-05-23 @ 18:51:53
Postat av: vindensmelodi

Du skulle nog helt klart få vänner ändå, utan vin i ådrorna :-)) ;-) Så härlig som du är.

Skickar dig massor av cyberkramar och kraft,,, och tar lite av dina levervärden ifrån dig,,,så att de går ner.

2008-05-23 @ 23:39:23
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: J

Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.

- Benjamin Franklin -

2008-05-24 @ 10:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0