En till imorgon

2008-05-13 @ 19:47:52

Fick precis ett samtal från nån läkare från kirurgen som hade pratat med onkologen. Nu vill dom att jag kommer in imorgon igen och gör en till röntgen, för att kunna utesluta propp i lungan. Hmm konstigt tycker jag. Jag har ju inte svårt att andas och sånt. Men det är skitbra att de verkligen engagerar sig och bryr sig om att ringa, till och med såhär sent efter normal arbets/telefontid.

Måste säga att jag har väldigt tur att pappa jobbar på röntgen. Magnetröntgenkameran har vart stängd sen igår och skulle egentligen inte användas alls förrän imorgon, men de drog i lite trådar för min och pappas skull - det kallar jag engagemang!

Har inte fått nåt riktigt svar från dagens MR men det kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Madde!

Känner inte varandra, men läst vad din mamma skrivit på en väns hemsida och kände att jag ville kolla in din blogg..

Följt din blogg nu ett tag och vill bara säga att jag VERKLIGEN BEUNDRAR din STYRKA, och du sprider verkligen styrkan vidare!

Önskar dig verkligen allt gott och lycka till!

/B

2008-05-13 @ 22:38:30
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Propp i lungan låter inte alltför bra.

Hopaps att det inte är något sånt, et räcker med allt du redan har gått igenom. Kämpa på, du är otrolig!

2008-05-13 @ 23:09:42
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Tänker på dig!

Kram/Elisabet



ps. Ibland skriver jag av bara farten mitt efternamn (Roslund), men det är alltså samma Elisabet som skriver, så du inte undrar)

2008-05-14 @ 08:18:59
Postat av: vindensmelodi

:-) Visst är det skönt att ha de som jobbar inom vården som hjälper till lite på traven :-)

2008-05-14 @ 22:36:22
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Tjejen.

Fint att personer på röntgen engagerar sig i Dig, men glöm inte att, alla inte har en pappa som gör att folk drar extra mycket i trådar.. Vården är till för alla oavsett om man råkar känna någon eller inte.. Lite osmakligt inlägg om att man får mer/bättre vård om man känner någon.. Så ska inte den svenska vården vara utformad.. Hoppas i vilket fall att du snart är frisk och ska slippa springa till sjukhus och få göra det du mest av allt önskar.. /Linda

2008-05-15 @ 20:21:22
Postat av: Madde svarar

Hej Linda. Ja visst är det trist att samhället funkar så ibland, men kan du ärligt talat säga att du aldrig dragit nytta av dina kontakter? När det gäller jobb eller andra små tjänster.



Eftersom det här kan gälla liv och död så anser inte jag att det var fel av min pappas kolleger att hjälpa en vän och hans dotter. Tråkigt att du tycker det.



Dessutom var det inte alls det jag ville säga med det här inlägget, bara uttrycka min tacksamhet.

2008-05-15 @ 21:15:19
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har inte sagt att det är fel att hjälpa någon om man kan, men det är inte rätt att använda vårdapparaten i det syftet om att man kan få komma intill för att man känner någon.



Huruvida jag har använt mig av kontakter hör inte till saken, eftersom jag inte sagt att det är du som gjort fel utan de som ställt upp. Det gäller måhända liv och död, och det är ju det som livet till stor del faktiskt handlar om, att undvika lidande och döden.

Sedan så har jag svårt att föreställa mig att Du skulle få ett annat resultat på röntgenbilderna om du inte skulle fått hjälp av din fars kollegor. Misstolka mig inte nu om att jag inte vill att du ska må bra, för det förtjänar alla. /Linda

2008-05-15 @ 22:35:41
Postat av: Madde svarar

Det har du i och för sig rätt i, men saken här var att maskinen hade varit nerstängd och de var tvungna att testköra den. Så i just det här fallet skadade inte deras beslut någon på något sätt.



Alla detaljer kring mitt besök står inte i inlägget, och eftersom du inte är så insatt i omständigheterna kan jag förstå att det kan misstolkas. Jag är helt med på hur du tänker och beklagar om du tagit illa upp, men jag skulle inte dra så snabba slutsatser om jag var du.



(P.S. Att jag skulle få ett annat resultat på röntgenbilderna har jag aldrig trott eller påstått)

2008-05-15 @ 23:06:31
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: K=)

hej, jag har också en sjukdom så jag även jag har fått åka in i magnetrönken ett par gånger lite läskigtx) Jag håller med sjukhuspersonalen är underbara! ha det bra =) puss

2008-05-18 @ 21:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0