Artikeln!

2008-06-24 @ 11:25:09

Vaknade för en liten stund sen och oj vad tankspridd jag måste varit, för jag glömde ju helt bort att tidningen låg i brevlådan haha.. Men nu är den läst och jag känner mig rätt nöjd. Känns hemskt att se sig själv på bild bara, kändes som att den var en meter sisådär, så stooor haha.. men ääh... Det är inte viktigt. 

Här är en länk till er som är nyfikna och inte har tillgång till tidningen!
http://www.ttela.se/?article=40275

Tack Jenny för en bra artikel och tack Sebastian för att du stod ut med min "krångliga sida" så att säga, haha! Det var bra gjort.


Kommentarer
Postat av: Surya

Vilken fiin artikel gumman! Tack för att du ställde upp - nu inspirerar du ännu fler till en optimistisk livssyn!! Du kommer fixa dethär, det finns inget annat! Så mkt läkande energi du själv besitter och så mkt fin energi du får från alla dina nära och kära och även av många här på bloggen så kommer du läka! DU ÄR FRISK OCH STARK OCH GLAD OCH SUND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kramar

2008-06-24 @ 11:51:56
URL: http://suryanamaskar.blogg.se/
Postat av: Andreas Romell

Hej!



Läste artikeln om dig i TTELA. Det gäller att vara stark och som du säger se positivt på tillvaron, det var så jag tog mig igenom min sjukdom när jag hade Myeloisk Leukemi för ca 10 år sedan och en och annan eftereffekt. Nu är jag nästan klar med studier på högskolan så det går absolut att komma igenom och ta igen! Häng i med allt du har, det är det värt! Om du skulle känna att du vill prata med någon så får du gärna skicka ett mejl eller två. Ha det bra!

2008-06-24 @ 14:12:17
Postat av: Mikael Nyman

Hej Madde.



Gud va glad jag blir när jag ser att det går bra för dig. När jag imorse slog upp tidningen och ser artikeln om dig så sprider sig glädjen hos mig.



Min son Christoffer genomgick 2007 samma behandling med samma tabletter och upp och nergångar men tyvärr hade han inte samma tur som dig.



Du har kommit ofantligt långt i din mognad om hur en sådan här sjukdom skall tas hand om och du verkar förhållandevis må bra i allt elände.



Tyvärr kan jag se massor av likheter i svårigheten att upptäcka sjukdomen. Christoffer hade också en massa besök på vårdcentralen innan sjukdommen till slut upptäcktes när det nästan blev akut. Han var också på vårdcentralen i Lysekil och fick undersökning. Christoffer blev liksom du sjuk på våren och sjukdomen upptäcktes inte förrän i Juli-Augusti och då hade den accelererat ganska häftigt under den perioden.



I Christoffers fall så satte sig sjukdomen i lymfsystemet och benmärgen vilket gjorde det mycket svårare att upptäcka och svårbehandla.



Samma som du fick, cellgifter, kortison, morfin, mm tärde ganska hårt på kroppen under hösten. Christoffer försökte hålla kroppen igång men orkade inte riktigt med all behandling.



Jag känner starkt för din känsla som du beskriver att du en dag skulle raka av håret på huvudet. Jag kommer så väl ihåg det, som om det vore igår när första hårstråna lossade och Christoffe självmant sa:

-att nu tar vi bort resten också.

Detta var en brytpunkt i behandlingen. Man känner sig verkligen mycket sjukare efter detta.



Det jag beundrar hos dig är att du verkligen tar tag i din vardag och gör det bästa av alla världar. Du försöker ta dig tillbaka på alla sätt och jag hoppas och håller alla tummar för att det skall gå bra för dig.



Jag önskar att du får tillbaka det liv du hade innan sjukdomen och att du blir symtomfri snart. Ingen är värd att leva med denna sjukdom i din ålder.



1000 kramar från Christoffers pappa

// Mikael





2008-06-24 @ 14:22:04
URL: http://christoffer.mikaelnyman.se/
Postat av: Korpen

Förvirrad kan väl alla vara på morgonen? Jag vaknade alldeles skräckslagen och trodde att jag skulle gå till jobbet igen... Jobbigt läge... XP

2008-06-24 @ 14:24:21
URL: http://www.metrobloggen.se/corax
Postat av: Mia

glöm inte bort att du är fin som du är.

( sorry att jag typ trackar ner din blogg med kommentarer jämt:S )

2008-06-24 @ 15:57:30
URL: http://miamariah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Din blogg är den bästa bloggen!

Och Du är tiotusentals gånger starkare än idioten!

2008-06-24 @ 16:02:31
Postat av: Cecilia

Hej Sångeleven!

Vilken inspirerande blogg! Jag har nu snurrat runt på din sida en lång stund efter artikeln i ttela. Positvt och smart tänkande gör verkligen skillnad!



Kram

Cecilia

2008-06-24 @ 16:27:21
Postat av: Dave

Hej där love!

Härliga människor det finns i vårt avlånga land!

Det får vi ta vara på. Jag älskar dig!!!

smack

2008-06-24 @ 16:54:15
URL: http://therealcolombo.blogg.se/
Postat av: Jen

Jättefin artikel! Kul att ännu fler hittar hit.

Du är stark tjejen!!!

Sänder mängder med kramar och STARK energi till dig via universum ;o)

Kram

2008-06-24 @ 20:10:39
Postat av: S

Läser din blogg varje dag trots att jag inte känner dig. Du ger så mycket livsenergi och hopp till alla. Det märks att du är en väldigt stark människa och jag är ÖVERTYGAD att du kommer övervinna idioten!



Det finns fler än du kan ana som stöttar dig där ute!



Sänder energi och tänker på dig dagligen.





2008-06-24 @ 20:53:35
Postat av: Madde svarar

Tack allihop för era underbara kommentarer! Underbart att komma hem såhär sent och så många goa ord!

2008-06-25 @ 00:19:46
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej!

Läste artikeln i tidningen om dig och din sjukdom.

Vet inte vad du har för tankar kring healing?

Finns en mycket duktig kvinna i Lilla Edet som arbetar med healing.

Har bara hört gott om henne och då jag själv varit hos henne flera gånger kan jag gå i god för hennes äkthet.

Är du intresserad kan du maila mig så får du hennes telefonnummer!

Ha det gott!

2008-06-25 @ 08:45:00
Postat av: Bannana

Jag tycker din positiva livssyn är helt fantastisk. Jag tror att det är lätt glömma att det är vardagen som är livet. Genom att läsa din blogg blir jag ständigt på min om det.

Postat av: Madde svarar

Anette: Hej!

Jag har prövat healing och tycker det är väldigt intressant, har några kontakter som hjälper mig regelbundet och trivs väldigt bra med dem :) Jag hör absolut av mig om jag skulle vilja ta kontakt med henne, tack så jättemycket för tipset!

2008-06-26 @ 00:21:52
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag är inte en sån som gråter men när jag läste detta gjorde jag det.. Jag är så stolt över dig att du har sånt positivt tänkande, du är så smart som tänker så. Jag blir så otroligt glad att du är så stark och njuter av livet och ser det på den ljusa sidan.. Det är jättebra att du skriver och berättar om hur du har det och så, så kanske folk börjar tänka efter, tror du ändrat mångas sätt att se på livet här. För man tänker verkligen efter när man läser, jag tänkte tex: oj shit hon är ju nästan lika gammal som mig.. så börjar man föreställa sig hur det skulle vara om man själv blev sjuk nu, det är ju inte omöjligt och därför passar man verkligen på att leva livet och uppskatta det.. Tack för att du finns!

2008-06-29 @ 00:36:11
URL: http://rrockygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0