Dax att hålla tummarna igen

2008-07-07 @ 20:23:06

Hade ett möte med palliativa teamet förut. De ska hjälpa mig koordinera saker och ting som mediciner och andra praktiska saker. Imorgon ska de se till att jag får prata med någon ny läkare som ska hjälpa mig få bukt med mina svullna och ömma fötter, och se till att det inte är nåt mysko. Eller ja nåt mysko är det ju, men det är bra att de äntligen tar tag i det och fixar lite prover och sånt.

De ringde förut angående dagens provsvar, och de har blivit sämre allihopa; hb, vita blodkroppar, levervärdena, blodplättar osv.. De måste bli bättre snabbt för att jag ska kunna ta mina cellgifter på fredag..! Men de kan ju hoppa upp och ner fort, det har vi ju sett förut. Så nu är det dags att hålla tummarna igen kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Elisa

Det är klart proverna vänder till fredag! Jag hjälper till och håller mina tummar också.

Vänliga hälsningar

Elisa

(Hittade din blogg för någon månad sedan och tittar in titt som tätt, kul att du uppdaterar så ofta)

2008-07-07 @ 21:39:48
Postat av: Vida

Klart det vänder, håller alla tummar och tår jag har.



Oavsett om det är en försvarsmekanism eller inte så kan antioxidanter (eller en go kaka då och då) inte vara fel så det kunde vara värre saker du spenderade din tid på.. det finns värre försvarsmekanismer att ta till i så fall.



/Liv

Postat av: Marie

Klart att vi håller tummarna :)

mvh Marie

2008-07-07 @ 22:16:15
Postat av: thecancerboy

kan hoppa sjukt fort, mina plättar vara nere på 70, hoppa upp till 140 på 5 dagar :) Och det var inget ovanligt sa dom!

2008-07-07 @ 22:29:12
URL: http://thecancerboy.blogg.se/
Postat av: marie87

Hittade din blogg för ett tag sedan och den ger mig så mkt positiv anda och energi! Det finns inte ens ord för hur bra du är!

Och självklart håller jag tummarna... och tårna!

2008-07-07 @ 22:29:40
Postat av: Surya

Hej hej gumman! Du veeet att det kommer att gå bra! Det finns inte en tvekan i min kropp att du inte fixar dethär!

Det är så bra att du försöker ta hand om din kropp nu, med antioxidanter, mat och träning! Skiiitbra!

Du gör allt bra! Tänk vilken styrka du kommer ha med dig genom hela livet när du övervunnit idioten. Det finns ingenting du inte kan göra!

Jag blir så glad när jag läser så många kommentarer från människor som ovan (marie87)- tänk så mkt du ger till andra männiksor genom att skriva den här bloggen.

Du är verkligen speciell Madde!!!

Kramar och godnatt (hoppas du går o lägger dig snart din lilla nattsuddare ;-)

2008-07-07 @ 23:50:46
URL: http://suryanamaskar.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Jag lovar att jag håller mina tummar hårt, mycket hårt, för att du snart ska bli frisk.

Godnatt, Madde och sov gott!

Kram/Elisabet

2008-07-08 @ 00:05:13
Postat av: Alisa

Åh vad jag håller tummarna för dig!:)

2008-07-08 @ 00:32:56
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jag håller verkligen tummarna för dig. Har följt din blogg en tid och tycker att du verkar vara en väldigt stark tjej och jag hoppas verkligen att du tar dig ur det här. Men palliativa teamet, sysslar de inte med vård i livets slutskede, att hålla smärtor och så borta? Frågar inte för att vara elak, du ska ju inte dö!

2008-07-08 @ 19:38:53
Postat av: viktor henriksson

hej.. palliativa teamet är bäst.. hade själv ontakt med dom för fyra år sedan när ja var sjuk.. o klart alla håller tummarna.. utan att känna dig så tänker jag på dig.. o ja hoppas.. hoppas allt går bra

2008-07-08 @ 21:50:31
Postat av: Madde

Viktor: Hej igen och tack så jättemycket..!



Ja det är den David. :) Sist du kommenterade svarade jag såhär:



Madde svarar om Shopping löser allt, ok?:

Hej Viktor! Jo det stämmer att jag också gick musik, kommer tyvärr inte ihåg dig från stavretiden.. Pojkvnnen däremot (David Öhman) hälsar, ni hade varit med i Lysistrate tillsammans :)



Vad roligt att höra att det är uppskattat, alltid kul att kunna få folk le! Tack för dina värmande ord, och STORT grattis till din mamma! Sånt ger mig hopp av att höra :) Ha det underbart!



Hoppas du läser det här nu hehe ;D Stor kram till dig!

2008-07-09 @ 01:27:24
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: Limpz

Jag håller också tumamrna, så de vitnar! =)

2008-07-09 @ 13:52:01
URL: http://backtotheeighties.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0