Saker man "ska" göra

2008-07-15 @ 23:53:21

Det finns så många saker man "ska" göra, men på nåt sätt lyckas man aldrig få tummen ur.

Som att framkalla sina bilder på datorn, vet inte hur många tusen jag har. Det blir ju en ganska go klumpsumma när man väl ska framkalla alla samtidigt, så varför gör man det aldrig med en gång? Inom foto-kategorin faller även alla de bilder (och filmer) man lovat att bränna ut till vänner.. Förlåt till er som känner er träffade, jag looovar att ta tag i det.. öhm ni har hört det förr? Ja, jo.. ehrrm.

En annan grej är träning. Nu för tiden har jag inte det problemet, jag vill verkligen träna upp mig och gör det så fort jag får chansen. Men det är en sån typisk får-inte-tummen-ur-grej. Jag brukade verkligen dra mig för att ta mig de där jääättejobbiga 500 metrarna till gymmet, för att sen tycka det var superskönt när jag väl var där. Haha, tönt... Men jag tror det är så för de flesta.

En vidrig sak som jag faktiskt lyckats lida mig igenom som jag aldrig trodde jag skulle är att rulla köttbullar, det fick jag ju ur systemet på midsommar. Men något som faktiskt är värre och som jag bara inte klarar av är att rensa kyckling. Det är en sak med köttfärs, men man kan ju verkligen SE att det är en stackars kyckling som ligger där liksom. Om jag skulle rensa den skulle jag inte kunna äta den sen. Punkt slut.

Men idag har det vart just en sån dag då jag bara glömmer bort allt.
Jag skulle ringa Kodak och säga att de skulle skicka en ny kamera för det var den och inte sladden det var fel på. Det glömde jag bort. Sen tog jag kortisonet två timmar för sent så ikväll kommer jag vara ännu mer piggelin än vad jag brukar haha.. där rök mina planer att vrida tillbaka dygnet, i alla fall för idag.

En sista tummen-ur-röven-sak som för övrigt också blev negligerad idag är att betala räkningarna i tid. Nu har jag fått massa betalningspåminnelser igen - Madde, kära Madde vad ska vi göra åt dig... Nä, imorgon sätter jag hela skiten på autogiro. Ha-ha-ha ja eller hur säger du då.

Jamen det kan bli spännande det här ju, jag startar härmed en ny tävling: "När sätter Madde in sina räkningar på autogiro?" Den som gissar rätt kan få köpa mig en glass.

Haha nej skämt åsido. Det här blev långt, men man får ju faktiskt variera sig lite ibland eller vad säger ni? 

Och har ni saker som ni gärna "glömmer bort"?

Puss och kram goingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0