Ingen spridning!

2008-08-03 @ 00:10:03

Har både bra och lite mindre bra nyheter. De bra är att skint-undersökningen inte visade någon ytterligare spridning (metastaser) vid de områden vi inte kollat!

De mindre bra är att jag måste ta insulinsprutor ett tag nu, för jag har fått typ 2-diabetes orsakat av kortisonet. Nu har de helt plötsligt höjt kortisonet till 16 tabletter per dag, vilket kommer göra mig ännu mer svullen.. suck. Men jag gör vad som än krävs för att jag ska bli bra, och dessutom så försvinner diabetesen oftast när man slutat med kortisonet, bra va!

Nåt som är lite enerverande är att jag gång på gång ber dem att informera mig när de gör ändringar i min medicinering - det är väl  det minsta man ska kunna begära..? Har sagt till dem igen nu i alla fall så nu hoppas jag det blir bättre.

Men hur som helst, skinten gick ju jättebra och det är jag väldigt lättad över. Man ska glädjas av både små pch stora saker, fast det här var väl en rätt stor sak att glädjas åt. Nä nu slumrar jag till av medicinen igen haha.. Måste ta en liten paus. 

Kommentarer
Postat av: Fire

Men gud vad bra att det skiten inte hade spridit sig!!! Som du säger - gör vad som helst för att bli bra. En dag får du ju sluta med kortisonet och då försvinner svullnaden. BRA! Kramkram!

2008-08-03 @ 00:36:20
URL: http://firekick.blogg.se/
Postat av: Vida

Skönt med positiva nyheter och antagligen är medicinerna ett minne blott om ett tag. Beundrar din styrka!



Liv

Postat av: Anonym

Det var ett bra besked! Följer din inspirerande blogg emellanåt - härlig kraft! Allt gott önskas till sångeleven!

Kram Cecilia

2008-08-03 @ 18:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0