En stund för mig själv

2008-08-16 @ 16:04:52

Guuud vad skönt att vara ensam! Har varit helt för mig själv sen halv två, det är nog mer än någon gång under den här sjukhusvistelsen. Samtidigt är det lite synd att jag är själv på så vis att jag inte kan ta mig någonstans (rullstolen jag sitter i går inte att rulla själv).

Men vid fyra kommer Elin, Madde och Kicki och vid femtiden kommer min babe! Blir så glad när de ställer upp så som de gör. Jag menar, åka till Uddevalla för att hälsa på såpåss ofta, och som Jennie igår som kom 10 på lvällen direkt efter jobbet. Och hon skulle dessutom upp tidigt och öppna butiken vid 8-tiden idag! Nä, bättre vänner och pojkvän får man leta efter.

Ska bli spännande att se hur de ordnat allt hemma, med uppfällbar säng, lift och andra grejer. Men framför allt är jag fundersam på hur de ska få upp mig för spiraltrappan, de måste nog smärtstilla mig nästintill medvetslös haha! Men det fixar sig alltid. Oh just det, nu får jag ju snart se min nya tv, wowoo! Och hoppas att Naiad är hemma, har saknat att mysa med henne så..

Oj vad tiden går när man har kul, nu måste jag lämna er en stund! Tjing!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag är så himla stolt över dig madde, för att du är en sån förebild!

Hade jag varit lika stark som du hade jag varit hulken!

Puss

2008-08-16 @ 19:42:08
Postat av: Peter PC Carlsson

Just nu sitter jag mer balkongendörren öppen. Någonstans i närheten pågår kulturfestivalen. Jag hör musiken, trummorna och basen, människor som då och då jublar.



Det är så det ser ut, livet. Någonstans pågår något annat och vi finns just där vi finns, kan inget annat. Ibland vill vi vara med, ibland vill vi bara ha dörren öppen för att kunna höra vad som sker.



Ljud av liv, av rörelse, av andra människor som lever sitt liv. Var och en av oss kan inget annat än att leva just våra liv. Leva dem så gott vi kan.



Allt för ofta missar vi meningen med just den dag då vi lever, just idag. Vi ser framåt, ser mot något annat och tänker inte på att det är just idag, just nu som vi lever.



När smärtan drabbar, när krampen tar i, då blir medvetenheten om livet så mycket starkare. Allt har en ändä men så länge vi är friska lever vi som om livet vore oändligt.



När man drabbas av en sjukdom som canser så kan kampen som du för vara så mycket större än för din egen del. Alla vi som lever, alla vi, lever i skuggan av risken att drabbas. Några av oss kommer att göra det, några av oss kommer att dö. Men det är för hoppet vi lever. Det är för viljan att leva, att finns som vi finns till.



Det finns inga trösterika ord, det finns bara en vilja och ett hopp att klamra fast vid. Jag är frisk och just nu klamrar jag fast vid hoppet att få vara det.

Jag kan inget säga till dig Madde, inget som kan hjälpa, inget som kan lindra. Men jag vill att du skall veta att det finns många som följer dig, som läser det du skriver, som hoppas, tror och ber. Vi är många som var dag startar våra datorer och besöker din sida, som innan vi gör det sänder en tanke av välgång, som ber om en liten förbättring, som tror på din förmåga att kämpa.



Det är det vi har, vår förmåga att kämpa, vår vilja att leva vårt hopp och vår tro. Men Madde du är inte ensam, vi är många som följer dig, som tänker på dig, som sänder våra tankar till dig. Vad dag, var stund har du oss här. De flesta av oss vet inte vem du är, har aldrig mött dig, aldrig sett dig.



Ändå så tänker vi på dig, ändå så ber vi för dig, ändå så sänder vi dig vår kärlek, våra tankar. Madde du har berört mig, så som du berört många andra och jag kan inget annat än att sända dig min kärlek.



Kram och kram igen.



2008-08-16 @ 20:37:04
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Taking Chances

Wohoooooooo baby...hur underbar är inte du?!;D

Det är ditt hjärta,ditt väsen,din utstrålning,din sköna humor,din glimten i ögat som lyser igenom här och ditt sätt att möta det som kommer i din väg som gör att du fått en alldeles egen fanclub här ;D

Du är fantastisk på alla sätt och vis och alla håll och kanter...så DÄ så!! ;P

Hoppas du hade d härligt me dina vänner och myspys me din loverboy! ;)

Puss på nosen

2008-08-16 @ 23:35:40
URL: http://takingchances.blogg.se/
Postat av: nina

Hittade din blogg för någon dag sendan och är så beröd. Men vad är det för cancer du har? Och varför har du så ont i ryggen :( ? Krya på dig.



Gud är med dig.

2008-08-17 @ 22:55:35
Postat av: vindensmelodi

Härliga Madde, du kämpar på så bra, och ger oss alla som läser här så otroligt mycket!



Kram vännen!



2008-08-18 @ 11:46:13
URL: http://vindesmelodi.blogg.se/
Postat av: Mikkis

Jag hittade din blogg för bara några minuter sedan, men jag är redan inspererad av din kamp.

Du värkar stark, och dina vänner och pojkvän är hur underbara som helst som kommer på besök så ofta! :)

Egentligen skulle jag ville börja läsa din blogg från första början och ta mig igenom den, även om den innehåller tårar, men det får bli en dag när jag är mindre trött :$

Jag tycker att du är stark, och att du är så öppen och ser framåt med allt det glada även att du har en hemsk sjukdom att bära på. Egentligen är det fel att fråga, men jag är lite nyfiken på vad du har för cancer?

Nu åter till min läsning :)

Kram, Mikaela

2008-09-17 @ 22:29:57
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0