Jag tog det för givet

2008-04-23 @ 21:26:19

Det slog mig idag hur mycket mer jag uppskattar små saker numera, och hur jävla bortskämd jag har varit tidigare.

Jag menar alltså för de flesta riktigt små saker. Som idag när jag tog min promenad. Jag har känt att jag behövt någon med mig när jag är ute, ifall något skulle hända, ända fram tills idag. Nu får det fan vara nog, jag är tillräckligt stark. Jag gick helt själv i solskenet med min favoritmusik i öronen, och bara det kändes jättelyxigt.

Man tar så mycket för givet när man inte vet bättre. Bara en sån grej att kunna trycka ut tandkräm ur tuben, ta ett bad, orka stå vid spisen i fem minuter utan att bli helt slut, självklara saker för de flesta.. Såna saker hade jag aldrig trott att jag skulle kunna uppskatta på det här viset, men när man vet hur lätt det kan tas ifrån en ändrar man nog perspektiv vare sig man vill det eller inte. Jag är glad att jag fått den insikten i alla fall.

Förresten, en halvtimmas prommis blev det, rekord! Och tack för era misshandlings-tips, de var riktigt bra. Tar gärna emot fler om ni har några idéer på lager, det blir nog till helgen som jag gör det.

Kommentarer
Postat av: vindensmelodi

Ja, visst är det så. Man måste ha varit där för att förstå, och till sist få upp ögonen för saker som är såååå mycket viktigare i livet ;-)
Att få den typen av insikt som du har fått är faktiskt ett privilegium! Tänk vad många insnöade människor det finns,,, Och tänk vilken gåva den här insikten faktiskt är mitt i allt helvete.
Jag tänker på en föreläsning jag var på av "Lasse" - den här brandmannen som formligen brann upp helt och hållet,,, han sa åt oss kvinnor att aldrig raka benen mer, för att vi verkligen skulle känna vinden som strök benen och håret när man cyklade eller var ute och gick,,,, för han hade inget hår någonstans, och knappt ben heller för den delen... lite humor, men ändå en fingervisning om att ta till vara på saker och ting när vi har det.

Kramar

2008-04-23 @ 23:41:08
URL: http://vindensmelodi.blogg.se
Postat av: Soph

Så har jag också blivit, jag och min kompis pratade om vad vi är tacksamma för, igår fick vi se blommor, ta en tur på stan, åka båt och äta en klubba på en bänk. Jag känner verkligen det du känner när man varit nära döden, man uppskattar dom sakerna som dom flesta inte ens lägger märke till på ett helt annat sätt. Kul att inte bara jag lagt märke till det.

2008-04-24 @ 17:17:39
Postat av: Astoria

Hittade till din blogg från Egoinas blogg.

GIllar den verkligen, min mamma har nyligen fått veta att hon har bröstcancer och hon har börjat på sin första cellgiftsbehandling...

Vad exakt är det för cancer du har?

kram!

2008-05-01 @ 21:01:16
URL: http://farelyne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0