Sunshine in the rain

2008-05-16 @ 14:28:48

En bra grej med att inte ta cellgiftstabletterna är att illamåendet börjar avta nästan helt nu, så jag får passa på och njuta av det medans jag kan!

Jag har funderat och det är verkligen så i de allra flesta fall, att varje motgång för med sig något positivt. Även fast det positiva är något väldigt litet så är det ju alltid nåt! Till exempel.. det suger att jag har fått den jävla idioten, det gör det verkligen och jag önskar inget hellre än att bli av med den (vilket jag kommer!). Men jag har lärt mig så mycket om mig själv och växt som person på ett sätt som jag aldrig hade gjort annars.

Så istället för att koncentrera sig på det som är jobbigt, fokusera på det som faktiskt är bra. För det finns nästan alltid en ljusstrimma i allt det mörka.

Kommentarer
Postat av: vindensmelodi

Åh, vad du är klok :-) Tänk om alla kunde tänka så och se det du ser ;-) vad många fler det skulle vara som gjorde världen vackrare och härligare att leva i :-)

2008-05-16 @ 19:58:05
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Jennie

"Fokusera på det som faktiskt är bra"

Jag älskar dig, tillexempel. Och det är ju skitbra!

2008-05-17 @ 17:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0