Till minne av Madeleine Deckert 15/9

2009-09-15 @ 09:32:00

Hej igen!

För ett år sedan kl. 02.15 den 15 september dog Madeleine.
Den underbaraste tjej som skapade denna blogg "jagefrisk".

DU ÄR OERHÖRT SAKNAD!

Madde kämpade mot cancern "desmoplastic small round cell tumor" i exakt ett år.
Hennes "jävla idiot" som hon kallade den satt i levern.

Hon kämpade mer än någon ska behöva genomlida men ändå så
klarade hon inte den smärtsamma kampen.

Idag vill vi hylla Madde, den friska härliga, roliga, vackra tjej du var hela ditt liv.
Vi minns dig idag med positiva ögon och tanken på det liv du ville leva
och även levde.

Du gjorde allt du ville göra. Du hade inga begränsningar utan tänkte att
"If I can dream it I can do it"! och du levde efter det som ingen annan.

Livet är inte längre detsamma utan dig för någon av oss i familjen och
David eller bland dina vänner, men vi försöker varje dag att tänka som
du tänkte. Att göra det bästa man kan med dagen och livet i smått och stort.

Din Maddeanda lever kvar i våra hjärtan för all evighet.

VI ÄLSKAR DIG mest av allt i hela världen!

Din familj och din älskade David!



Här ett smakprov på en låt du skrev på spanska till din David.
Din vackra röst kommer att eka i våra hjärtan och dina låtar ska vi
framledes försöka publicera.


Kommentarer
Postat av: Hazel

Tænker på jer i dag og sender masser af styrkekram!

2009-09-15 @ 10:01:33
URL: http://hazellouisa.blogspot.com
Postat av: Mia

TACK! Madde för att vi fick följa din resa...för att du delade med dig av din styrka och kämparglöd.

Som även smittade av sig på oss andra som behövde styrka.



TACK! för allt...

2009-09-15 @ 11:15:59
URL: http://f.d miamariah,blogg.se
Postat av: Monica

Hej!

Jag vet inte riktigt hur jag kom in på denna sidan, men det jag har läst har gripit tag om mej.

Jag har själv tre barn ,killarna i övre tonåren,så jag vet att det inte ens går att föreställa sej hur ni måste kämpa.

Kommer att tänka på er idag hela dagen, och faktiskt göra det jag har tänkt på så länge,också jag gå med i en gospelkör som ligger i en annan stad, men det funkar nog att pendla en gång i veckan.Kram Monica

2009-09-15 @ 11:27:40
Postat av: Karro

Jag tänker på Madde idag och framförallt på hennes familj och pojkvän. Jag vet exakt vad jag gjorde för ett år sen, jag hämtade styrka från Madde när jag skulle genomföra en svår prövning. Tacksam för att hon inspirerat mig och så många andra till att tänka mer positivt och använda sin tankekraft, att vara tacksam för det man har i livet och göra det bästa man kan efter vilka förutsättningar man har. Vilket ju inte är lätt. Vilken fantastisk tjej! tack!

2009-09-15 @ 12:03:09
Postat av: Anna M

Vi är nog många som finns kvar ett år senare.. Jag läser både mamma Annes och pojkvännen Davids blogg, även Maddes... Det kommer jag alltid att göra... Jag skänker mitt varmaste deltagande till Maddes familj, pojkvän David, släkt och vänner...kramar

2009-09-15 @ 14:05:05
Postat av: Anna

Tänker på er idag! Madde har många gånger inpirerat mig då jag varit nere, tänker ofta på henne och läser bloggen. Underbar tjej!

2009-09-15 @ 14:59:51
Postat av: Elisabet Roslund

Ta väl hand om dig, vackra fina ängel, en dag ses vi alla igen......

2009-09-15 @ 15:16:56
Postat av: jossan

Det bästa jag läst på länge... Underbar tjej du verkade vara

2009-09-15 @ 15:17:07
URL: http://jossanbyday.blogg.se/
Postat av: Kristina

Du skulle resa

kanske ett år

Sedan vara hemma igen

med fantastiska minnen

Nu reste du långt bort

och kom inte igen

Vi minns dig söta, fina Madde

du finns alltid i våra hjärtan

Ett år har gått

Saknaden är oändlig

Kram till dig i himlen och

till David, Anne, Jörgen, Christine

och Johan och alla dina vänner

Kristina, Leo & Raed

2009-09-15 @ 16:06:57
Postat av: Marie

Nu är du en liten ängel som tittar ned på alla oss andra, inget ont att kämpa med längre,tror du sitter där uppe på ett litet moln med din gitarr, kanske är min syster hos dig som också blivit en ängel och som älskade musik, kram till er båda.

Sänder även en tanke till dig Anne med hela din familj och David

Grannen Marie

2009-09-15 @ 16:31:35
Postat av: Vida

Tänker på dig och din familj denna dag. Jag följde din blogg och din Maddeanda och livsglöd och det är så jag minns dig även om jag aldrig träffade dig personligen. Du har verkligen gjort en skillnad för många.



Postat av: Madelen

Tänker på dig och din familj idag, du är saknad!

2009-09-15 @ 19:58:06
Postat av: Kristin

Tänker extra mycket på dig idag Madde! Dina ord har till exempel på något sätt hjälpt mig att ta mig igenom en bortgång av en vän som blev till en ängel för en vecka sedan.. Det går att se det positiva i så mycket mer än vi tror.. Tack för allt Madde!

Skänker även en stärkande tanke till alla dina närmsta idag! Vi ses igen! O hälsa Marina att vi får ta den där drinken när vi ses igen om du träffar henne!

2009-09-15 @ 20:09:38
URL: http://kristinv.blogg.se/
Postat av: Natasha

Tack Madde för att du gav mig styrka och gjorde mig starkare. Tänker på dig och din familj extra mkt idag. Styrka och kärlek till Maddes familj och pojkvän!

2009-09-15 @ 21:21:19
Postat av: Amanda

åååh madde. TACK för att du delade med dig av all den glädje och energi du spridde omkring dig medan du levde. detta har hjälpt mig att bli en starkare person. du glöm aldrig. sänder mina varmaste kramar o tankar till dig uppe i himmeln och till din familj o din älskade david här på jorden idag. kramar

2009-09-15 @ 22:02:29
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: lilla jag

Har följt er i ganska exakt ett år nu.. Tänker på er dagligen och extra mycket idag...

All styrka sänder jag till din familj och David... En dag möts ni åter... Och även om det känns som en evighet här på jorden så är det bara som en liten liten stund i Nagiala...

Sov gott Madde och vila i frid

2009-09-15 @ 22:05:41
Postat av: Malin

Madde's ord hjälper fortfarande. När jag har en tung eller svår dag brukar jag gå in på bloggen för att läsa hennes gamla inlägg och hittar styrka och kraft i dem!



Idag tänker jag på er i familjen och david!

2009-09-15 @ 23:01:34
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Sofie

Skänker en tanke både till Madde och till hennes familj...

2009-09-15 @ 23:24:12
URL: http://surakatten.blogg.s
Postat av: Erica

Tänker på er alla! Ingen ska behöva gå igenom det ni gör. Jag är dock övertygad om att Madde sitter i himlen, ser ner på er, känner er kärlek och sjunger vackra sånger tillsammans med alla andra fina själar.



Många varmar kramar!

2009-09-15 @ 23:36:15
Postat av: Mikaela



"If you can dream it you can do it"



Skrev precis ett inlägg på min blogg för att hedra ditt minne Madde. www.thatswhatfriendsarefor.blogg.se

Jag hoppas du kan läsa det där du är, på nåt sätt. Här blir det nog lite för långt...



Vi, alla vi, vi har så mycket att lära av dig och din syn på livet. Tack för att du delade med dig av din Maddeanda. Nu är det vi som ska sprida den vidare!!



Allt mod och all styrka idag till din familj, David och alla dina nära och kära. Hoppas ni kan se det fina och minnas dessa stunder idag, var ni än befinner er. OM det så är på jorden eller i himlen.



kärlek och mitt djupaste deltagande till er alla en tuff dag som denna



Postat av: Majvor F

Varma tankar till dej Ängla-Madde, och till din kära familj: mamma Anne, pappa Jörgen, syster Christine, käresten David, mormor, morfar och alla mostrar o morbröder, kusiner - Jag ger er allihopa em stor Varm kram / Majvor

2009-09-16 @ 01:47:23
Postat av: Anonym

Ett år, det känns på flera sätt som en minut. Blir aldrig trött på din bild som hänger på mitt kylskåp, men ibland orkar jag inte titta, hoppas du förstår. Om det är du som gjort min cykel lite trög med att sitta på pakethållaren ibland så gör det ingenting, sitt kvar du! Det är ingenting jämfört med vad andra tvingas genomlida, ingenting jämfört med det du fått gå igenom. Jag antar att jag vill säga att jag fortfarande saknar dig och hoppas att jag får höra din vackra stämma igen när det är min tur. Vi tänker på dig! Rock it Madde!

2009-09-16 @ 13:16:31
Postat av: Emma

Har varit inne på denna bloggen några gånger innan! Det griper verkligen tag i mig, jag kan sitta och läsa hur länge som helst! Tänk om fler personer var som Madde verkade vara.. Det finns så många som gräver ner sig för inget alls, Dom borde tänka lite med som Madde skriver! Det är fruktansvärt orättvist hur sånt här kan hända, framför allt för en person som Madde som ger sig den på att klara det!

Sen jag läste hennes stycke "If you can dream it, you can do it" tänker jag ofta på det!

tack för allt bra du skrivit Madde. Du kommer att hjälpa många männsikor!



2009-09-16 @ 14:46:12
Postat av: Anna Brita

Vackra ängel! Jag har tänkt så oerhrt mycket på dig det gångna året, tiden innan din blogg blev min dagliga läsning, när jag följde din kamp och hur mycket jag faktiskt tänker på dig! Mycket på dig. Du har verkligen inspirerat mig och dina tankar och motto är numera även mitt!

Vackra varelse, jag skickar stöd och styrka till alla som saknar dig och många kramar upp till dig!

// Anna

2009-09-16 @ 15:11:26
Postat av: Sanda

Du saknas i denna värld Madde! Du VAR & ÄR Något/Någon! Men jag vet att du nu är en ängel och att du har det bra, samtidigt som du försöker hjälpa dina nära & kära på denna värld. Vila i frid!

2009-09-16 @ 16:55:14
URL: http://sandolina.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag saknar dig Madeleine! Du fastnade verkligen i sinnet. Jag vet att du har det bra där du är och jag försöker ha det bra här, med ditt motto i minnet.



En varm hälsning till nära och kära. Ta hand om varandra!



P.S. Jag hoppas du äter en massa socker nu! D.S.

2009-09-16 @ 17:41:51
Postat av: Morbror T

Käraste Madde! Med dig, älskar dig, alltid! Morbror-T med familj

2009-09-17 @ 11:57:04
Postat av: Cathrin

Tänker ofta på dig. Din positiva energi är helt obeskrivlig.

2009-09-19 @ 18:43:18
Postat av: Madelene

Tänker på dig nästan dagligen. Och då känner jag inte dig/er överhuvudtaget. Men du var/är en väldigt speciell person som ingen kan gå obemärkt förbi. Kommer aldrig glömma dig och dina peppande texter.



2009-09-20 @ 22:24:46
Postat av: vindensmelodi

Madde sköna ängel,,,,du har funnits i mitt hjärta och i mina tankar så gott som dagligen,,,,du gav underbara tankar, pepp och skratt geneom din blogg,,,du fick många att hitta tro, hopp och livsglädje, du startade en Maddeanda som spred sig över hela cyberrymden,,,som bestod av kämparglöd,,,,du visade hur man älskar,,,

Jag är så oändligt tacksam att jag fick vara med på din resa från början till slut Madde, du har gett mig sååå mycket!



Kramar i miljoner till dig vackra ängel,,,och några också till din underbara mamma, syster och David.



love always,,,,

RIP



2009-09-23 @ 19:06:06
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Areyanna

R.I.P Madelene

2009-09-24 @ 15:00:34
URL: http://areeyanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag saknar dig! det går inte en dag utan att jag tänker på och saknar dig! men jag kämpar, det gör vi alla!

du finns för alltid med oss!

2009-09-25 @ 16:45:19
Postat av: cecilia

hon sjöng underbart fint:) hoppas där snart kommer en ny. hoppas ni fick en endå bra ettårsdag där madde fanns med er. kram

2009-09-26 @ 23:45:57
URL: http://ceciliakronkvist.blogg.se/
Postat av: tiny

Skickar mina tankar till Maddes alla nära och kära. Tack Madde för att du delade med dig av din historia och har ändrat min syn på livet. Vila i frid!

2009-09-29 @ 00:29:19
Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia

Jag tänkte på dig på din dag men jag skrev inte om det, jag visste inte riktigt hur jag skulle ta det, om jag hade "rätten" till att känna som jag gjorde. Jag hade aldrig träffat dig, jag "kände" inte dig, vi skrev bara till varandra via bloggarna minst en gång om dagen och du satte spår i mitt liv för alltid. Dagen jag fick reda på att du lämnat oss, satt jag på jobbet och bröt ut totalt, jag grät och jag förstod inte riktigt hur någon som jag aldrig träffat kunnat påverka mig som du gjorde. Men du gjorde det åh så starkt. Jag pratar ofta om dig, med vänner, familj, bekanta och alla nya människor jag möter. Jag delar med mig om din historia och jag låter de ta del av ditt budskap, för jag tog del av den och den har gett mig styrka under många svåra stunder. Jag kämpar för dig och dina tankar Madde här nere på jorden. För dig, alla andra bredvid dig och alla här på jorden med samma kamp.



Du är saknad Madde, gud vad himmlen är lyckligtlottad att ha en sådan vacker och vis ängel!

2009-10-08 @ 20:52:08
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Elisabeth

Tänker på dig lite då & då - tänker på din fina familj & din helt fantastiska mamma!!!

Tänker på er alla helt enkelt, en stor innerlig & varm KRAM!!!

2009-10-08 @ 22:57:30
Postat av: isak

Jag kände inte Madde men hon verkade vara en snäll person som inte förtjänade en ``jävla idiot.´´

Jag kan inte läsa den här bloggen utan att få tårar i ögonen. );

R.I.P

2009-11-07 @ 18:34:49
Postat av: Anonym

Saknar dig.

Saknar dig.

Saknar dig.



David

2009-11-16 @ 17:40:14
Postat av: vindensmelodi

,,,,Nu är det snart jul Madde,,,och jag vet att du är en av de vackraste änglarna som sjunger alla vackra julsånger nu.

Din stämma skänker tröst och hopp åt så många, och dina vingar breder du ut över alla som var dig kär,,,,



God Jul Madde ,,,,



Love always



2009-12-11 @ 12:11:57
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Kristina

Nu tändas tusen juleljus...

Tänker på dig,

du finns med oss alltid,

Jag kan se dig och det känns fint,

Vi älskar dig, saknar dig,

Kramar L, K & R.

2009-12-23 @ 10:06:55
Postat av: Elin

God jul Madde! tänker på dig extra mycket i dessa tider! Minns julklappen jag fick av dig för två år sedan, den står på mitt bord bredvid sängen, tittar på det varje kväll o minns den kvällen! Det är så jag minns dig nu, så glad och sprudlande av liv!

God jul min älskade vän!

2009-12-23 @ 14:13:50
Postat av: klara

kom bara in på den här bloggen av en slump, men nu kan jag inte sluta läsa. Inte heller kan jag sluta gråta. Hon verkade vara en sån stark person, er Madde.



Hoppas ni inte glömmer, men ändå kan gå vidare.



Trots att jag bara är 15 har jag ändå lärt mig något av denna blogg. Tack.

2010-01-03 @ 14:39:34
Postat av: Anne

Hej min kära dotter i himlen!

Du känns så långt borta men jag hoppas att du har det bra på andra sidan. Jul och nyår har passerat och vi försökte göra julen till en glädje trots att du inte var med fysiskt, men jag är ändå övertygad om att du var med runt omring oss.

Vi var hemma hos oss och vi var 9 personer i familjen som firade och det kändes varmt och innerligt men du saknades oss!

Nyår firade jag med Juha och hans familj och det var fint på alla sätt. Vi var ute och tittade upp ihimlen och tänkte på dig när fyrverkerierna smällde. Tänkte att du är en stjärna som lyser så starkt och vackert. Vintern har tagit grepp om oss och den är så ofantligt vacker....önskar du kunde vara med att uppleva det som sällan händer här nere. Snön ligger i drivor...

Saknar dig varje dag och minut. Mitt liv kommer aldrig att bli som förut, men jag får lära mig att leva med smärtan och sorgen och det tar tid.

Jag är så otålig, vill så mycket, men kroppen sa ifrån och vägrade att göra det hjärnan ville.

Så nu får hjärtat ta plats tills dess att jag hittar en väg ut att leva utan dig. Jag vet ännu inte efter mer än ett år hur man gör men jag måste ploga en ny väg framåt och jag vet inte vad som väntar där framme. Men jag vill framåt med ett nytt perspektiv.

Tålamod och åter tålamod, och att lära mig att ta en dag i sänder....det går inte över på ett år som många tror...

Saknar dig mitt hjärta!

<3 Mamma

2010-01-05 @ 22:54:30
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: mst

hoppas du får en jättebra dag:)

ska vi följa varandra på bloglovin? säg till då du har lagt till mig så lägger jag till dig :)

2010-01-10 @ 09:37:12
URL: http://maatilda.blogg.se/
Postat av: Johan Grönlund

Jag är den första som bryr mig om folk med cancer och om deras anhöriga. Jag pluggar just nu på komvux för att sen kunna plugga till biolog för att sen kunna forska om kostens betydelse för olika cancersjukdomar. Jag beklagar sorgen för alla som känner någon som har gått bort i cancer:(



Anledning till att jag är så emot att skänka pengar till cancerforskning är att det redan idag finns kunskap som skulle kunna förhindra över 75% av alla cancerfall som sker. Det handlar om kostens betydelse. Är det jag vill ändra på:)

Man ger inte hästar kött precis som man itne ger vargar gräs. Vi vet att de mår dåligt av det. Men vi människor tror vi kan äta godis, frukter som bara innehåller vatten och kanske dricka lite energidrycker. Allt utan att drabbas av sjukdomar. Finns en anledning till att så många tamhundar får diabetes och andra problem men att vargarna slipper det trots inavel och att de är samma art som tamhundarna. Det beror på att vargarna äter den kost de är biologiskt skapta för.

Är samma sak med människan. Äter vi rätt så får vi inte cancer.

Är ju många kvinnor som opererar bort brösten för att de är rädda att få cancer i dem. Och det helt i onödan. För även om de har gener som ökar risken så är det så att om de äter rätt aktiveras inte de generna. Finns ett riktigt spännande forskningsfält inom biologin som kallas epigenetik och som sysslar med det.

Men det har aldrig vart särskilt häftigt att prata om kost och dess påverkan på hälsan. Speciellt inte när coca-cola, kellogs, nestle m.m. har en budget som motsvarar ett mindre lands statsbudget.



Jag håller på och plugga på komvux som sagt. Anledningen är att jag hoppade av trean i gymnasiet. Min mamma fick M.S. och jag visste inte vad jag ville göra med mitt liv. Men när jag läste om hur mycket lidande vi skulle kunna bespara oss själva genom att leva mer biologiskt då visste jag att jag hittat rätt. Mitt mål är att ha en bondgård dit bland annat kvinnor med bröstcancer som fått en dålig prognos av sin läkare kan komma och bo. Sen ska jag forska på om det går att bota cancer genom att bara ändra kosten:)

Vid sidan av komvux så håller jag på och skriver en bok om det här. Vill ni diskutera vidare, få reda på källor för mina påståenden eller bara undrar något så maila gärna till mig på [email protected]

Hoppas ni får en skön helg:)

Vänliga hälsningar

Johan Grönlund

2010-02-25 @ 13:50:07
Postat av: Taking Chances

Vackra och underbara änglaflicka!



Jag tänker på dig och dina ord ofta.

Du är saknad här,

men din stråle lever alltid vidare...



<3

Janet



2010-03-08 @ 19:51:15
Postat av: Nanna

Mina tankar går ofta till dig madde, till både dig, david och din familj. Vi kände inte varann, pratade bara över nätet.



Du må vara himlens vackraste ängel !

Postat av: Lev här och nu.

Tack för att vi fick följa dej på din svåra resa. Hade bara önskat att den fått ett lyckligare slut.

Du har verkligen berört mej och gett mej insikt om värden i livet.

Vila i frid vackra ängel.

2010-05-03 @ 23:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0