Fräsha frallor

2008-07-01 @ 18:55:39

Jarå, jag skärpte mig och bestämde mig för att göra någonting lite mer produktivt, så jag satte igång och bakade några mini-frallor! De blev jättegoda, speciellt med en liten klick osötad blåbärssylt.

Här ligger de och slappar på min balkong! Men inte länge till...




Lust att göra likadana? (Det blir ca 8 st)
2 dl Vetemjöl
2 dl Grahamsmjöl
½ tsk Salt
2 ½ tsk Bakpulver
1 ½ dl Kesella
1/4 dl Smält smör
Linfrön
 

Garnering
1 Ägg
Solrosfrön


Såhär gör jag
Sätt ugnen på 225°. Blanda vetemjöl, grahamsmjöl, salt och bakpulver i en bunke. Häll sen bara i lite linfrön på måfå, en näve eller två. Rör i kesella och smöret, det behövs även nån skvätt vatten för att få det till en bra deg. Forma till små bullar och lägg på bakplåt. Pensla med vispat ägg och strö på solrosfrön. Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter.

Finito - Enkelt, gott och nyttigt!
----------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :) Han är inte friskförklarad förens m 10 år, men han är "frisk" och lever ett samma liv som han gjorde innan han blev sjuk..



Hur går det för dig är du "frisk"?



Kraam

2008-07-01 @ 20:19:20
URL: http://sarahsoligberg.blogg.se/
Postat av: Alisa

Gud vad gott det där lätt!:) Det ska definitivt testas!

2008-07-01 @ 20:34:46
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra, fortsätt kämpa !



Efter att han slutade med sina cellgifter tog de inte allt för lång tid innan han kom upp på fötterna, han vägrade se sig själv som sjuk så fort han kunde började han jobba heltid igen, oavsätt om det tog skiten ur alla hans krafter, det var hans sätt att bearbeta det. Jag tror att hans positiva tänkande hjälpte honom att orka komma upp på fötterna igen. Han tappade ALLT hans hår dvs kroppshår med. men de tog inte långtid innan de veäxte ut bara ett par få veckor, fast han fick raka håret och skägget många månger innan de blev som hans hår var innan då håret som växte ut var fjön, som baby hår. han gick upp mycket vikt av kortisonet han fick men nu ett par månader senare har han tappat all vikt och svullnad..



hur ser det ut för dig då?



massa kramar

2008-07-01 @ 23:03:10
URL: http://sarahsoligberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0