Back on track

2008-08-13 @ 16:46:48

Nu har jag fått mer lagom smärtstillande så piggheten och medvetenheten börjar smyga sig tillbaka så smått. Så nu är jag mer back on track! Och jag har börjat med ett schema som jag kört med sen i torsdags, för att få lite bättre struktur på dagarna och framför allt träningen här. Har gjort stora framsteg både idag och igår när det gäller ryggen! Speciellt idag - allt har gått perfekt så nu sitter jag här på terassen och belönar mig själv med en latte, "gott gotti gott gott" som han säger i reklamen hihi..
(Kommer ni ihåg den där reklamen för knäckebröd förresten. när nån snubbe med brytning säger "sluta jiddra, börja trolla" till knäckehäxan.. haha kan bara inte få den ur hjärnan. På tal om ingenting )

Det  har varit hektiskt, inte mycket vila men det är ju inte det jag är här för. Nu vill jag bara hem, oooh vad skönt det ska bli! Det är en bra bit kvar, kan fortfarande inte sitta upp, gå och stå än. MEN jag tänker inte på det sättet som ni vet, utan; "jag är bra i ryggen, jag är frisk, helt rörlig och blir bättre hela tiden!" osv.  Det är det som gäller! Det viktiga är att behålla motivationen och den varan har jag massor av.

När det gäller cellgifterna har vi börjat kolla mer på alternativa metoder. Är det någon som känner till något om Vidarkliniken eller Casa de Dom Inácio? Eller som rent av varit där / tagit deras örtmedicin / känner någon som varit där? Tips på andra alternativa metoder är också välkomna!


Kommentarer
Postat av: Moa

Har en avlägsen bekant som besökte Vidarkliniken. De medicinska resultaten kan jag inte uttala mig om men hon var iaf väldigt nöjd. Allting handlar om vad man själv tror på och med rätt inställning kan kroppen fixa ganska mycket!

2008-08-13 @ 16:55:00
Postat av: hanna

Mina tankar är med dig! Skönt att du är igång igen. Är cellgifter helt ute ur bilden eller kan det bli aktuellt igen! Jag håller iallafall tummar å tår för dig! KRAM!

2008-08-13 @ 18:58:35
Postat av: Maria

Hej Madde!

En väninna till mej var på Vidarkliniken efter sin cancer. Hon upplevde vistelsen där helt underbar.Lite annorlunda men avslappnande och skön och jag minns speciellt när hon vaknat med migrän en dag och jag tror de gav henne ett fotbad med diverse örter i och vips var h-värken borta. Huruvida de mediciner hon fick för att ej få tillbaka sin cancer har hjälpt vet jag inte, vet bara att hon inte har fått tillbaka den så man kan ju hoppas att det var den alternativa beh som gjorde susen.

Hoppas nu du blir piggar för varje dag. Kram på dej Maria (din pappas arbetskamrat)

2008-08-13 @ 20:55:36
Postat av: Kerstin

Hej!

Har följt din blogg ett litet tag, men inte kommenterat tidigare.

Jag har varit på Vidarkliniken vid tre tillfällen, som rehabilitering efter mag/tarmoperationer. Har varit där ca 2½ vecka varje gång.

Miljön och personalen är helt underbar. Man blir ordinerad några olika behandlingar, helt beroende på sitt eget behov. Jag har t.ex. haft akvarellmålning, musik och lerterapi. Dessutom finns det olika massagealternativ och bad. Det finns ingen TV eller Radio, men det är inget jag saknat när jag varit där. Det finns samlingsrum på varje avdelning, där den som vill kan träffa andra patienter. Många tar prommenader runt i området. Väldigt mycket arkitektur att beundra och förundras över, lite likt "Barbapappa"-hus tycker jag.

Maten är i huvudsak vegetarisk och underbart god (även enl. min man som inte är vegetarian). En dag/vecka brukar det serveras fisk eller kött. Vissa blir även ordinerade kött av läkaren.

Läkarna har först vanlig läkarutbildning och därpå en antroposofisk utbildning.

Det jag upplevt som jobbigast är att komma hem. När man är där tror man att man mår väldigt bra, men när man kommer till vardagen hemma märker man att det är en del kvar av läkningsprocessen. Det är i alla fall min erfarenhet, men den kan ju vara annorlunda för någon annan.

Kolla med Vidarklinikens hemsida (http://vidarkliniken.se) hur det är med avtal för ditt landsting. Mitt landsting har inget avtal, men jag har fått två veckor/vårdtillfälle betalda trots det av landstinget. Resterande dagar har jag fått bidrag via olika fonder.

Har du fler frågor får du gärna höra av dig. Hoppas du snart får komma hem och att du blir bättre :-)

Kram Kerstin

2008-08-13 @ 22:56:34
URL: http://www.medsols.se
Postat av: elin

Hej

Har läst din blogg ett tag nu o har en del erfarenheter av cancer själv. Vidarkliniken har jag varit på själv, en helt underbar personal med ett helt annat tempo än på andra sjukhus. Det dem gör ter sig så enkelt men det gör underverk. Det är självklart skillnad mot vanliga sjukhus, tack o lov, och det gör mycket för dem som varit där. Casa de Dom Inácio vet jag inte så mycket om men har några vänner som varit där och dem upplevde det som väldigt bra.



Kram Elin

2008-08-13 @ 23:31:19
Postat av: sara

Moa; hoppet är det sista som överger människan. Men hopp är inte mer än just hopp. Det botar inte kroppen. Många människor verkar ha en övertro på kroppen och viljan, hoppet . Man kan inte tänka sig frisk. Och naturmediciner kan aldrig göra dig frisk från svår sjukdom. Det är den bistra sanningen. Jag talar av egen erfarenhet. Tex när du är magsjuk, har hög feber eller halsfluss, kan du tänka dig frisk då? Eller blir du frisk om du tar lite C-vitaminbrustablett och vitlök? Nej.

2008-09-18 @ 22:34:10
Postat av: iii

hej, jag har inte orkat läsa dina texter såg bara ordet kortison och du går på sånna där medeciner och sånt?, är du insnöad i skolmedecinens karusell? där du får en massa medeciner hit och dit och en massa negativa budskap?, har som sagt inte orkat läsa inläggen, men om det är så så försök att söka dig till någon homeopat, och alternativa vägar, för det finns gott om andra vägar till tillfrisknande än just skolmedecinens väg. vägar som handlar om hur man kan blir frisk genom att äta annorlunda, tex råkost och sånt. ja de alternativa metoderna rymmer väl lite mer vetskap än att äta nyttigt, men ja! om du inte har gjort det innan så läsa några böcker om ämnet tex : "blir frisk av dig själv" av dr andrew weil, den boken handlar om självläkningssystemet och ger i mycket positivare budskap till de med cancer. hoppas du hittar en väg som leder till tillfrisknande!!=)

2010-06-05 @ 17:10:53
Postat av: Replica Watches

www.watchsuk.co.uk is now happy to announce the option for customers to fit their replica watches with authentic Belgium grade diamonds from 0.5 to 2.00 carats on the bezels and casings of the watches. All diamonds come with a certificate of authenticity from GIA and can be verified worldwide.

watchsuk.co.uk provides Replica Rolex Watches of major brands names fitted with cutting edge machinery from UK and highly sophisticated Swiss movements and Austrian made tourbillon movements.

Watches at watchsuk.co.uk come with a 1 year warranty with 7 days money back and vigorous quality control procedures to ensure all watches arrive to customers with no defects and damage.

2011-11-01 @ 03:23:56
URL: http://www.watchsuk.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0