tic tac tic tac ..

2008-05-20 @ 17:18:50

Har fått tid på Sahlgrenska imorgon vid ett-tiden, hoppas de har raka besked nu. För det är det västa jag vet, att gå och vänta på något och sen inte få ett riktigt svar. Tyvärr är det ju mycket ovisshet i såna här situationer och läkarna gör säkert så gott de kan, jag vet.. men väntan är värst.

Min syster tog sitt pick och pack och flög hem från London idag, så nu ska hon bo här! Fick låna Sex and the city-boxen av Filippa (tack!!) så om jag känner oss rätt kommer sis och lilsis vara klistrade vid tv:n de närmsta dagarna hehe.. 

Ni har så rätt.. jag har många fler extra växlar att lägga i, jag är en gränslös människa, jag är stark och inget är omöjligt. Och jag är så glad att ni påminner mig om det, ibland behöver man en spark i baken!

Ska försöka orka gå på meditation lite senare, det verkar väldigt intressant. Men då måste jag sova lite granna först tror jag. En liten power-nap kanske. Eller en stor.


Kommentarer
Postat av: Filippa

sv: Taaack så mycket Madde !

Ja men inga problem klart du ska få låna den =)

Pappa berättade om att du tänkt ha middag fre eller lördag. Skulle få vara riktigt kul att få träffa dig =) Ser fram emot de om det blir av !



Be strong and take care / Kramar

2008-05-20 @ 18:14:03
URL: http://f900212.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hoppas nu att det blir en massa tv-tittande. Ladda batterierna, släng bort oron och njut av nuet. Såklart att du vill ha ett rakt besked men kom ihåg: Var människa är unik! Du är extremt unik och kan mer än vad du tror. Sov nu gott inatt och känn hur många armar det finns i luften som hjälper dig upp om du trillar. Man är stark även om man trillar..... det gäller att komma upp igen bara och det kan du!

Kram/Elisabet

2008-05-20 @ 22:12:41
Postat av: vindensmelodi

Ja, tupplurar är skönt, det behöver man särskillt om det är mycket man ska orka kämpa emot,,,

har du tänkt på att alla muskelbyggare är noga med att få sömn! eftersom det är under sömnen man bygger musklerna,,,när man återhämtar sig. Utan sömn och vila hade man inte kunnat bygga upp dessa muskler som de har. - Och samma gäller här,,,du återhämtar dig under vilan. Så sov på du :-)

Och meditation och minfullness som jag pratat om tidigare ÄR suveränt bra! Man blir som ny i knoppen och själen, får ny styrka,,,,att se problem ur en annan synvinkel och från ett annat perspektiv. Man öppnar även upp många kanaler till sitt gränslösa jag :-)



Go girl ;-)

2008-05-20 @ 22:18:03
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Frida

Började läsa din blogg igår och jag har aldrig inponerats så mycket av en männsika som dig. DU är sjukt stark och har en väldigt posetiv inställning till allt, vilket jag hoppas på att jag med kan få någon dag i livet. Ville bara säga att om du bara tror på det så kommer det häda tillslut. Klart du klarar dethär. DU ÄR FRISK!.

Tack! det behövs fler som du.

2008-10-29 @ 19:46:42
URL: http://fridacorrinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0