Coolish

2008-05-26 @ 09:18:00

Det är rätt otroligt hur djur kan känna av saker vi människor inte ens gör ibland.
Som innan jag fått min diagnos i somras, när jag inte visste vad som var fel på mig; Jag var i Lysekil hos min moster som har en hund, Rassi. Jag hade lite ont och la mig i soffan en stund. Då hoppade han upp där brevid mig och tryckte nosen precis där det senare visade sig vara ett stort tumörområde. Och när Rassi varit här och jag varit i lite sämre skick följde han efter mig vart jag än gick för att se till att jag var okej. 

Nu fick jag rätt starka smärtor i knäna igår ikväll igen, och Naiad la sig på min mage, såg till mig och gav sån tröst bara djur kan. Och när jag försökte ropa på mamma efter hjälp och hon inte hörde mig så skällde N för att hon skulle höra haha..! Tyvärr så skäller hon ju inte så högt lillan. Men de känner verkligen på sig såna här grejer och det tycker jag är så häftigt!


Kommentarer
Postat av: vindensmelodi

Åh, så gullih vovve :-) Ja, djur ger en verkligen helt villkorslös kärlek :-) Underbart med djur.

De har ju ett sinne för sån´t som vi inte kan förstå, det finns ju faktiskt "cancerhundar" nu som nosar sig fram till tumörer, och markerar - helt makalöst, visst är de go´- människans bäste vän :-)

2008-05-26 @ 17:43:25
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag läser din blogg varje dag och tycker verkligen du är hur stark som helst. Kämpa på!

kan hålla med om att hundarna har något speciellt, för när jag blev lite dålig så blev det något speciellt just med hunden. Får du äta mycket cortison och så? hoppas levern ger med sig och att värdena går ner, vet att det kan gå väldigt segt men håller tummarna. ha de bra du!

2008-05-26 @ 22:03:48
Postat av: Mikaela

Jag läser din blogg varje dag och tycker verkligen du är hur stark som helst. Kämpa på!

kan hålla med om att hundarna har något speciellt, för när jag blev lite dålig så blev det något speciellt just med hunden. Får du äta mycket cortison och så? hoppas levern ger med sig och att värdena går ner, vet att det kan gå väldigt segt men håller tummarna. ha de bra du!

2008-05-26 @ 22:05:02
Postat av: Madde svarar

Hej Mikaela!

Ja just nu äter jag rätt mycket cortison, har ett schema där jag trappar ner så smått från 32 tabletter per dag och det verkar funka rätt bra hittills!



Vad glad jag blir av att se nya ansikten här bland kommentarer, jätteroligt att du följer bloggen! Så tack, ha det så gott du bara kan :)

2008-05-26 @ 23:50:48
URL: http://jagefrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0