I'm "sooo" excited - men desto mer hungrig

2008-06-25 @ 12:46:52

Lite spänning i huset såhär på morgonkvisten. För det första så ska vi se om den bärbara datorn går att rädda utan att lämna in den på reparation, hoppas hoppas! Reparation brukar väl ta någon vecka? Så länge orkar jag inte stå ut med den här stationära stenåldersmaskinen jag sitter vid nu - jag måste ju ändå kunna kolla på Våra bästa år och alla andra kvalitéts-serier och såpor jag följer och sen lite smidigt klicka in mig på laptopen i pauserna. Jättesmidigt, det är sånt jag gör på dagarna i brist på annat haha.

För det andra så har mina fötter varit jättesvullna och gjort ont sen i förrgår, så vi måste vänta på dagens provsvar innan jag får ta dagens cellgifts-tablett (eller det snygga rosa monsterpillret som det även kallats. haha gillar den benänmingen mer på nåt sätt..). Och den måste man ta på fastande mage, så nu sitter jag här och väntar på att få äta frulle.

Oooh vad magen kurrar, ge mig mat!

Kommentarer
Postat av: Kerstin Sjölund

Hola,Madeleine

Leí el artículo en el periódico y te reconocí inmediatamente, no solamente porque era una alumna muy buena y atenta, sino porque también era una persona muy amable. Te escribo para decirte que pienso en ti y espero que pronto todo termine bien.

?Y,qué tal el español?



2008-06-25 @ 14:49:28
Postat av: Jen

Hur har det gått för dig idag?

Fungerar din livlina? ;o)

Är också nyfiken på provsvaren...



Positiv energi flödar nu till dig!

2008-06-25 @ 17:32:52
Postat av: Ann

Hej!

Läste artikeln om dig. Det är klart att du kan bli frisk, det är jag övertygad om! Fortsätt att tänka positivt och utsätt dig inte för stress. Se till att du har roligt och får skratta och visst det är jätteviktigt att vara tacksam. Jag har ett boktips som du kan ha nyttan av "Resan" av Brandon Bays kostar ca 39 som pocket på Adlibris. Det är en kvinna som har utarbetat medoder för hur man kan bli frisk, utifrån sina egna erfarenheter. Hon hade själv cancer.



Kram på dig och ge inte upp!

Ann

2008-06-25 @ 18:42:33
Postat av: Andreas Romell

Hade också rosa piller, tillsammans med 25 andra varje dag, innan benmärgstransplantationen. Smakade abel. Inga roliga men dom funkade! Har numera ny blodgrupp och hela köret.



Taskigt med laptopen! Skulle inte heller klara mig utan min, använder den jämt. Hoppas det räcker med att torka men om den sa poff så är det risk att det blivit kortslutning och då är förmodligen allt borta. Hoppas att det inte är så!

2008-06-25 @ 19:14:40
Postat av: Linda

Hej tjejen!



Läste om dig i går och du lixom berörde hjärtat mitt! Kom att tänka på en film jag såg för typ 100 år sen som heter Patch adams...Robin Williams spelar huvudrollen och den handlar mkt om positivt tänkande och hur det kan förändra! Hett tips för en regnig dag...kanske?! Hur som helst du är 20% inget mer inget mindre...jag beundrar dig!

Kram å hej

2008-06-25 @ 21:04:08
Postat av: Anita Larsson

Hej Madde!

Du är bara för härlig! Strongt, tufft och så bra gjort av dig att vara med i tidningen! Det pratas alldeles för lite om komplicerade sjukdomar. Att gå ut, visa ett ansikte, berätta och tala i klartext om hur det är, samt att ha den glöd och kämparanda som du har, det hjälper många!

Bra gjort Madde!

Varma kramar och engergikickar skickas från Anita!

2008-06-25 @ 21:37:47
Postat av: Madde svarar

Kerstin: Hola! Gracias por el saludo. Desafortunadamente no hablo/escrito mucho español ahora. Que lástima que no hay mas programas castellanos en la tele, hubiera sido divertido, no? :) Espero que todo es bien contigo!



Jen: Jodå det har gått både bra och mindre bra som jag skrev lite senare. Jag är ju lite seg med att svara här hehe..



Ann: ja stress försöker jag verkligen undvika så mycket det bara går. Och utan att känna tacksamhet för det man redan har kan man inte förvänta sig att få mer att glädjas åt, så det är en viktig pusselbit! Vet du vad, jag har faktiskt den boken liggande här hemma! Får kanske bli mitt nästa lilla projekt då, tack för tipset!



Andreas: Nej du det låter inte alls kul. Men oj en annan blodgrupp, det visste jag inte var möjligt! Måste i alla fall säga att det är väldigt skönt att höra att det gått så bra för dig, det ger mig hopp.



Linda: Jag och pojkvännen har nu bestämt att den ska hyras! Tack :)



Anita: Ja det var lite tveksamt en kort stund där, men jag är glad att jag gjorde det :)



KRAM PÅ ER ALLA!!



2008-06-26 @ 01:15:55
URL: http://jagefrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0