Ändrade planer

2008-06-30 @ 22:45:11

Det blev en helt annorlunda dag från och med att jag gick ifrån datorn! Blåsten var inte alls farlig och dessutom blev det varmt och soligt i samma ögonblick jag gick ut genom dörren med Naiad. Det resulterade i att vi var borta i en hel timma, och för er som inte är så insatt i mitt motions-tillstånd kan jag säga att det är väldigt mycket! Vi promenerade på motionsspåret, satte oss på en bänk i solskenet och vilade tjugo minuter och sen gick vi hemåt igen. Det gjorde gott för mina muskler, känner mig faktiskt rätt duktig och lite stolt.. *dunk på ryggen*

Reglaget på Orbitreken hade fastnat så pappsen fick komma och hjälpa mig med den, och sen kom vi överens om att det var synd att sitta inne när det var så gott väder. Så vi åkte iväg med bilen och våldgästade David på hans första dag på  jobbet. Han skulle precis sluta så vi kidnappade honom. D blev väldigt glad för det. Tur det, eller bäst för honom kanske man ska säga, haha.

När jag kom hem så kom Naiads ägare och hälsade på sin going här, så vi har suttit och umgåtts fram tills alldeles nyss. Nu ska jag käka kvällsmat, slänga upp fötterna i soffan och se på när det slavas med ihopsättning av IKEA-möbler. Hehehe.. Jag ska se men inte röra, det blir nog bäst så tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker de starkt av dig att skriva öppet om hur din resa varit och är.. Det är bra att du hittade ditt sätt att hålla dig stark och att inte vilja ge upp, det är ingen lätt match, med du klarade det. Jag beundrar dig, precis som jag beundrar min fästman som haft cancer två gånger och bara är 23 år.. Det är ingen rolig resa, men en resa som man måste möta öga mot öga och spö skiten ur..



I belive in you!

2008-06-30 @ 23:26:34
URL: http://sarahsoligberg.blogg.se/
Postat av: lena hulten

Hej.Hoppas att du mår så ok du kan.Har inte "sett" dig på bloggen.Läser den varje dag.Bor i UK och behandlas också för cancer.Fast jag är 30 år äldre än vad du är.Är ursprungligen från THN.Bor i Grästorp när jag är hemma.Kanske har min son och din pojkvän gått i samma klass.Tror det.Lycka till lilla vän.Jag har också läst The Secret och tänker på det sättet som jag har sett att du har anammat. Tar mig friheten att skicka dig en stor varm kram och hoppas att du snart är tillbaka på bloggen igen.MVH Lena i Newbiggin by the sea i UK.

2008-07-03 @ 01:30:12
Postat av: Madde svarar

Hej Lena!

Jaså du bor i g-torp annars, då kan de kanske gått i samma klass ja.. Vad roligt att du läser bloggen! Hoppas det går bra för dig med din cancer..! Är du i UK för någon speciell behandling som inte finns här?



(Att jag snart är tillbaka..? Senast jag upptaderade var ju sent igår kväll?)



Ha det så gott, Kram!

2008-07-03 @ 10:46:23
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: lena hulten

Hej igen.Här hos mig ser jag bara att den sista uppdateringen är den 30 juni.Ävenså idag.Jag bor här med min man.SKulle dock åkt hem i maj.Men min cancer hade kommit tillbaka.Så nu får jag cellgift igen.Hade en stor op.i Jan förra året med cellgift också.Men jag mår ganska bra.Har inte ont av min cancer..lite dov värk ibland som jag inte vet om d är från cancern. Min son heter Johnnie Hjalmarsson.Tror han gick i din pojkväns klass men är inte helt säker.Om d är rätt kille tror jag mig minnas han heter Öman eller något.Han mamma jobbade på bank..(tror jag också..fniss)..Vi bodde på Gran Canaria min man och jag.Men fick flytta hit då min man först fick cancer på hösten 06.Han är härifrån.D är därför vi hamnat här. Tur d kanske.Dom har mycket fin vård här. Vi får hänga med ett tag till både du och jag och han. Vi får göra det bästa vi kan .Jag har också en fin cd som jag lyssnar till varje dag.Avslappning och meditation där du suggereras att hjälpa din kropp att läka.Köpte den från Sverige av en mental tränare som heter Eva Johansson.Den kostar 100kr.Du kan nå henne på www.utbildning-co.se. cd-n heter läkande och stärkande vid cancersjukdom.Den hjälper mig bra. Först lyssnade jag på alla 5 spåren.Men nu när jag har lärt mig räcker 3.4.och 5 för mig. Jag tycker du skriver så himla bra om hur det kan vara att leva med denna skiten. Herr Cancer.Har verkligen fått bevis för att det spelar ingen roll om du är noga med vad du äter.Jag äter mest veg.mat..jag dricker inte mycket då jag har cancer på leverytan bla.Jag har gått till gymmet flera gånger i veckan.och här är jag..Min syster i THN:..hon röker och dricker..äter mycket slarvigt..tränar aldrig.Hon är kärnfrisk..haha..Så det spelar ingen roll om du är aldrig så nytting.Har du "fel"gener så hjälper det föga.Det blev långt det här. Om du vill skriva till mig för ingen orsak alls så kan du göra det till [email protected],

Ha en bra dag. Kram igen till dig från Lena i UK.

2008-07-03 @ 17:47:43
Postat av: Madde

Vad skönt att du inte har ont av cancern, det måste kännas underbart! Ja det är rätt kille, då känner de säkerligen varandra.



Oja, det är nog tur att ni hamnade där, har hört att vården i UK är väldigt bra! Vi kommer hänga med väldigt länge till, det är jag övertygad om! Tack för tipset om cd:n, det verkar intressant - ska kolla upp det.



Skrev ett inlägg tidigare idag som jag ska publicera senare eller imorgon, just om mat. Man skulle ju tro att vad man stoppar i sig ändå har någon påverkan? Jag vet inte, men det känns ju så i alla fall. Eller du kanske menar att mat- och livsstilen inte har med att man får cancer att göra? För det kan jag ju hålla med om, det är nog svårt att påverka när det har med generna att göra :)



Ha en jättego kväll, och tack så mkt förresten för att du läser och kommenterar :)

Kram M

2008-07-03 @ 20:56:31
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: lena hulten

Jag menade att mat och livs stilen inte har att göra med om man får cancer eller inte.D känns dock lite snopet tycker man när man gör så gott man kan..hahaha..jag är säker på att din pojkvän vet vem min son är.Tror dom var i samma klass..I alla fall i samma skola..d vet jag ju säkert.Samma årgång.Jag kan också tipsa dig om ett forum för tjejer både unga och gamla som har cancer. Jag var inne där och registrerade mig.Tänkte som så att det kan vara skönt att ventilera tankar och så med någon som vet.Och jag måste säga att dom är HUR GULLIGA och vänliga och välkomnande som helst. Tror att d finns en sida för "bara" dom som är yngre.Men ej säker.Men jag hade svårt att fortsätta gå dit för jag upptäckte att jag blev ledsen av att se hur många tjejer både unga och äldre som dras med denne Herr Cancer. Så jag går inte dit så ofta.Men här får du adressen ifall du känner att det kan vara något för dig..cancertjejer.forum24.se.Bara ett tips.Kanske du klarar det bättre än jag.Ser fram mot ditt recept.Alltid roligt med lite ny god mat..Jag läser din blogg med nöje..varje kväll..Började läsa den efter jag läst artikeln i TT/ELA online.Jag tycker vi är himla modiga och starka.Och att varar positiv är så mycket bättre.Inga negativa energier här inte.fniss..Ha det härligt och njut av livet kära du..Kram/Lena

2008-07-03 @ 21:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0