En ny dag

2008-07-04 @ 12:51:31

Imorse var det en ny sköterska (eller skötare - det känns så konstigt att kalla manliga för sköterska, tycker ni inte det?) och tog prover, alla mina vanliga var lediga. Det var en så himla go och glad gubbe, så att bli väckt tre timmar efter läggdags var inte alls så hemskt. Alltid kul när man blir positivt överraskad, jag vaknade på rätt sida tack vare honom i all fall! Dessvärre har jag inte fått mer än en timmas sömn totalt, det gjorde väldigt ont i levern inatt. 

Min kontakt på smärtteamet var här förut också och kollade läget och gick igenom alla frågor jag hade. Hon är jättebra. Det är så skönt att kunna känna att de finns där när jag behöver hjälp, och veta att de gör allt de kan för att det ska bli så bra som möjligt. 

Nu måste jag planera dagen lite.. sitter här med en latte och försöker hålla mig vaken en stund. Det jag ska göra idag är:

¤ Sova ett par timmar - jag måste ju orka gå på Mamma Mia ikväll!
¤ Hitta nåt snyggt att ha på mig ikväll, det ska ju vara lite extra fint på såna här tillställningar
¤ Smörja fötterna med massor Aloe Vera eller nåt så de förhoppningsvis svullnar ner, måste ju få ner dem i ett par skor av nåt slag..

Men först och främst - Like sand through the hourglass, so are the Days of our lives.. Våra bästa år! Haha det här visste ni nog inte, men jag har följt det sen jag var 12! Sorgligt men sant.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej du underbara, positiva Madde! Så mycket värme som strålar ut i alla dina blogginlägg. Du är så fantastiskt stark och beundransvärd!

Hoppas din dag blir riktigt bra trots lite sömn. Mamma Mia blir säkert ingenting som du somnar till.

Ha det bäst!

Kram/Elisabet

2008-07-04 @ 13:23:22
Postat av: Micaela

Åh! Mamma mia! Berätta hur filmen var sen snälla!

2008-07-05 @ 00:30:55
URL: http://www.gbgstudent08.wordpress.com
Postat av: vindensmelodi

Åh, man blir så glad när det finns så´na guldklimpar inom vården som verkligen har hittat rätt ställe att jobba på,,, när man blir så där possitivt överaskad! Kul! Mysig sköterska/are?? aj , vad kallar man dem??

2008-07-05 @ 16:01:46
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0