Mina pinglor

2008-07-08 @ 11:57:19

Elin, som varit i USA som au-pair i ett år ringde igår och meddelade att hon har kommit hem! Så nu är både Sofia (som också nyligen kom hem från sitt au pair-år i Schweiz, om ni kommer ihåg det) och Elin äntligen hemma för alltid, och de kommer kl 3 idag och våldgästar mig, yeeeey! 
 
Aww mina pinglor, gud vad jag längtat. Och vet ni vad, trots att de varit tusentals mil härifrån har de ändå ställt upp som få. De har hört av sig, till och med hälsat på oftare än väldigt många. Det säger en hel del om dem. (säger även en del om andra  "vänner" som man faktiskt trodde mer om..! Men dem är det ingen idé att lägga krut på) Är i alla fall stolt över att ha såna tjejor i mitt liv.

Och imorgon är det dags för mig och pingla nr 3, Jennie, att ha den där laga-mat-och-umgås-kvällen. Men mer om det vid ett senare tillfälle!

Riktiga vänner växer inte på träd, men på mitt träd kommer det alltid finnas plats för de här tre!


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej,

håller fortfarande tummarna för dig, börjar krampa lite nu faktiskt ;) haha

men det gör inget.

Skönt att du har dina pinglor, vänner växer verkligen inte på träd, så håll hårt i dom du har.

Ha en bra dag

mvh Marie

2008-07-08 @ 12:27:24
Postat av: Madde svarar Marie

Haha vad härlig du är!

Ånejdå, jag släpper inte taget om dom inte!

Ha en superbra dag du med :)

2008-07-08 @ 13:11:09
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: Ola Danielson

Hej Madde!

Har ganska nyligen hittat din blogg och det glädjer mig att få se och ta del av din fighting spirit!

Jag har själv både goda och dåliga erfarenheter av cancer. Men man kan konstatera att försöker man vara glad och positiv så blir man lite mera glad och positiv! Ingen kan dock vara glad jämnt. Men det är oerhört värdefullt att ha den grundinställningen som du har. Mitt råd till dig är ett som jag själv fick när jag fick reda på att jag hade cancer: Fake it until you make it!! Vill du får du gärna skicka ett mail och vädra dina tankar, för sådana blir det onekligen många. Kram /Ola 27år numera fri från sin testikelcancer!

2008-07-08 @ 14:17:34
Postat av: Madde svarar

Ola: Ja det gäller att hålla uppe humöret och tänket, det är det viktigaste av allt! Grattis till ditt tillfrisknande - verkligen jättekul och inspirerande att höra :D Kram på dig!

2008-07-09 @ 01:24:42
URL: http://jagefrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0