Viktigt

2008-04-28 @ 14:19:18

Med tanke på resultatet på veckans fråga vill jag förtydliga några saker.

Vi kan börja med "Den jävla idioten" - det är alltså vad jag kallar cancern.
¤ Så, slutsats nr 1: Idioten = cancern.

Sen tycker jag det är jättesynd att det är så många som inte vågar fråga mig sånt som de undrar. Jag svarar mer än gärna på frågor. Det jag kan tycka är jobbigt är när jag berättar om hur allvarligt det är, men det behöver jag ju bara göra en gång sen så vet ni ju det och det tycker jag är viktigt. Jag tycker det är bättre att folk får veta hela sanningen och att de faktiskt frågar, för det jag har märkt är att vissa hellre tar lite avstånd i rädsla av att jag ska bli stött. Jag är fortfarande samma person som innan, så det känns jättekonstigt att vissa tror att de helt plötsligt inte kan vara lika öppen med mig.

¤ Så, slutsats nr 2: Om du vill prata om det, så vill jag prata om det.

Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma sen 15

Åh, vilken härlig blogg! Du skriver väldigt personligt. Hit återkommer jag! :-)

2008-04-28 @ 14:30:11
URL: http://fryc.blogg.se
Postat av: Surya

Heej!
Jag har inte vågat fråga dig någonting alls om cancern. Jag undrar en massa saker, men du skriver på ett sånt positivt och härligt sätt att jag inte vill förstöra med "allvarliga" frågor. Jag tänker att du kanske inte vill omge dig med prat/tankar om cancern. Har du sett "The secret"? I filmen berättar en kvinna om hur hon lyckades bli frisk från sin cancer. Hon levde och tänkte att hon redan var frisk, och hon hade så roligt hon ngsin kunde ha - tittade på en massa roliga filmer, för att bara få skratta och läka sig själv.
Åt det hållet tänkte jag att du hanterade det, så jag vågade inte fråga :-)
Men jag undrar vad det är för typ av cancer, hur utveckligen ser ut, hur du tänker kring det, om du alltid varit en positiv själ eller om du kanske blivit det mer och mer efter diagnosen...
kram på dig

2008-04-28 @ 15:27:31
URL: http://suryanamaskar.blogg.se
Postat av: Svar: Surya

Tack för svar, du är fantastisk!!!!! Du kommer fixa detta!
kram

2008-04-28 @ 16:36:07
Postat av: vindensmelodi

Det enda jag undrar över egentligen är om du har någon bra samtalskontakt, eller om du "endast" har dina nära och kära som du pratar med.
Och om du får någon hjälp i typ mindfullness. Mindfullness träning utformades ju i första början för dem som fått diagnoser typ cancer mm. Jag övar rätt flitigt och tycker att det är superbra, men det tar ett tag att komma in i det.

2008-04-28 @ 21:56:15
URL: http://vindensmelodi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0