Röntgen imorgon

2008-04-17 @ 11:54:59

Så var det dags igen. Jag har redan fått en hög strålningsdos genom röntgenundersökningar, och för att dra ner på den har jag börjat ta varannan Magnetröntgen och varannan Datortomografi. 
(MR ger ingen strålning till skillnad från Datortomografi)

Denna gången blir det Magnetröntgen, och jag känner mig väldigt hoppfull. Jag mår ju bra just nu, såhär välmående har jag inte varit sen innan "idioten". Jag vet, det betyder inte att allt är frid och fröjd i kroppen, men jag väljer att tro på det.

Det trista är att det är så långtråkigt att ligga en timma i MR-maskinen och lyssna på det där eviga dunkandet, pipandet och bangandet. Visst, man får ju lyssna på Rix fm, lugna favoriter eller nån Abba-skiva. Men det hjälper tyvärr inte så mycket, det blir mer som:

Dancing queen, feel the -DUNKDUNKDUNK IIIIIIIIHHH DUNKDUNKDUNK - ..you can dance, you can - BANGBANGBANG IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHH BANGBANGBANG - ...the dancing queeeeen

Kan de inte fixa ljudlösa MR-maskiner? Och tänk de som har klaustrofobi, en sån undersökning måste vara hemsk för dem.

Kommentarer
Postat av: David Öhman

Hej love!
Du får ju iallfall ha en skiva på när magnetröntgar dig.. Det är bra :) En annan fick lyssna på samenyheter på P1

"Mikka, sa att BRRR, I rensällskap, mrggggg, igår."

:) Love you

2008-04-17 @ 12:08:50
URL: http://therealcolombo.blogg.se
Postat av: Soph

hahahhaa din beskrivning är klockren med ljuden. lycka till, jag tänker på dig!

2008-04-17 @ 17:00:29
Postat av: Linnis (:

Ett tips från en som mer eller mindre bor på MR.. Gör din egen skiva med alla favoritlåtar och ta med dig.. (:

2008-09-25 @ 20:50:02
URL: http://www.metrobloggen.se/ranudd
Postat av: Replica Watches

www.watchsuk.co.uk is now happy to announce the option for customers to fit their replica watches with authentic Belgium grade diamonds from 0.5 to 2.00 carats on the bezels and casings of the watches. All diamonds come with a certificate of authenticity from GIA and can be verified worldwide.

watchsuk.co.uk provides Replica Rolex Watches of major brands names fitted with cutting edge machinery from UK and highly sophisticated Swiss movements and Austrian made tourbillon movements.

Watches at watchsuk.co.uk come with a 1 year warranty with 7 days money back and vigorous quality control procedures to ensure all watches arrive to customers with no defects and damage.

2011-11-01 @ 03:20:55
URL: http://www.watchsuk.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0