...

2008-04-29 @ 11:16:05

Jag klarade inte riktigt av att skriva något mer igår. Jag fick reda på att en bekant gått bort i bröstcancer. Hon hade väldigt stor del i att jag kom ur min depression och fick tillbaka min livslust och kämparglöd, så det här känns väldigt jobbigt.


Vi ringde henne flera gånger förra veckan, för jag ville träffa och prata med henne, såg fram emot det så.. Men hon svarade inte. Mamma fick reda på vad som hänt i helgen, men ville inte förstöra min helg med David och det var nog ett bra beslut..


Det är vid såna här tillfällen jag verkligen måste komma ihåg att alla typer av cancer är så olika och att det som hände henne inte har någonting med min sjukdom att göra. Hon hade tyvärr dessutom åldern emot sig, men hon var den yngsta och häftigaste 60-åriga kvinna jag någonsin träffat.


Hon var en otrolig inspirationskälla och hade så mycket att säga, så mycket att lära mig och andra. Det känns orättvist att en sån person ska tas ifrån oss. Men jag vet hon finns med mig och ger mig styrka och mod.


Tack christina, för den korta tid jag fick känna dig. Jag ska fortsätta kämpa och göra mitt bästa för att fortsätta leva i din positiva anda.

image50

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Jag är så säker på att Christina finns med dej alltid, fast i en annan dimension. Hon kommer att göra dej stark och leda dej rätt i livet.
Kram/Elisabet

2008-04-29 @ 13:11:10
Postat av: vindensmelodi

Jag instämmer med det Elisabet skrev - visst finns hon med dig fortfarande, bara i en annan form, det är jag helt säker på. Men det är jobbigt för oss jordbor att mista nära och kära, men de som passerat över är fria, och de finns med oss.

By the way,,,gå in och kolla när du orkar på:

www.mindfullnesscenter.se

www.mindfullness.se

Sköt om dig.
Cyberkramizar ;-)

2008-04-29 @ 14:31:06
URL: http://vindensmelodi.blogg.se
Postat av: Freja

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-03-19 @ 00:35:24
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0